La uzinele Dacia, ca la mall: 116 autobuze transportă zilnic 15.000 de salariaţi

Pentru majoritatea românilor, activitatea uzinelor Dacia înseamnă doar asamblarea anuală a peste 300.000 de vehicule Logan, Sandero sau Duster.

Mai puțini știu însă cum arată platforma industrială de lângă Mioveni la efectuarea schimburilor, adică momentul în care din uzină ies 5.500 de persoane ( schimbul 1) și intră alte 2.850 (schimbul 2).
Ei bine, pentru curioși, spectacolul este demn de marile demonstrații organizate de partidul unic înainte de 1990: 116 autobuze de toate dimensiunile roiesc mai întâi în jurul fabricii și, mai apoi, pe șosele aducând la serviciu sau ducând acasă cei 15.250 de salariați care lucrează pentru cele trei entități Dacia (uzina de vehicule, uzina mecanică şi de șasiuri, şi centrul logistic ILN RIR) precum și pentru Renault Techonolgie Roumanie (RTR) sau cei cinci furnizori majori situați pe platformă.
Conform Automobile Dacia, în fiecare zi, la schimbul 1, spre şi dinspre platformă, sunt transportate 5.500 de persoane. Alte 2.850 de persoane sosesc pentru schimbul 2 şi 2.850 pentru schimbul 3.
Transportul acestora este asigurat de 116 autobuze la schimbul 1, 78 la schimbul 2 și 73 la schimbul 3.
Tot la capitolul „știați că…” trebuie incluse și două cifre cel puțin interesante: cea mai îndepărtată stație a unui autobuz Dacia se află la nu mai puțin de 60 km de uzină, iar totalul kilometrilor parcurși într-un an de „flota” de 116 autobuze este de 3,2 milioane.
La această imensă concentrare logistică s-au adăugat anul trecut 28.987 de camioane care au dus către dealeri 203.434 vehicule și 568 de trenuri care au transportat 134.438 vehicule.