La finele anului viitor vom circula pe autostradă până la mare

Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au semnat astăzi împreună cu reprezentanţii asocierii Astaldi şi Max Boegl contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, ne-au declarat surse din cadrul companiei.

Valoarea contractului este de aproape 500 milioane de lei fără TVA, oferta depusă de cele două companii fiind declarată câştigătoare la începutul acestei luni. Conform negocierilor între cele două părţi, termenul de proiectare şi execuţie va fi de 15 luni. Acest lucru înseamnă că până la începutul anului 2013, ultimul tronson de pe Autostrada Soarelui, cu o lungime de 20,49 de kilometri va fi dat în circulaţie.

La sfârşitul lunii iulie, CNADNR a primit opt oferte din partea constructorilor interesaţi de acest contract. Proiectarea va dura 3 luni, execuţia 12 luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie. Finanţarea va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat.

Faţă de valoarea contractului de proiectare si execuţie reziliat cu Antreprenorul Colas în valoare de 634,4 lei fără TVA, noul contract atribuit în urma desfăşurării procedurii de achiziţie publică va costa cu peste 135 milioane lei mai puţin. Ministrul Transporturilor a anunţat în primăvara acestui an că CNADNR va rezilia contractual cu francezii de la Colas, întrucât aceştia au solicitat plăţi suplimentare iar lucrările era întârziate.
Astaldi face parte din consorţiul care construieşte celălalt tronson aflat în lucru, Medgidia-Constanţa, cu o lungime de 30,82 Km, tot alături de Max Boegl.

Contractul iniţial pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia cu firma franceză Colas a fost reziliat din cauză că nu a fost finalizată proiectarea pentru 14 kilometri.

Astaldi are, la ora actuală, cel mai mare portofoliu de lucrări, din constructorii străini prezenţi în România, compania italiană fiind implicată atât în construcţia unor tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV de transport Pan-European, cât şi în proiecte civile şi ale primăriilor, construind, printre altele, şi Pasajul Basarab din Capitală.

Autostrada Bucureşti-Constanţa are şapte tronsoane, respectiv Bucureşti-Fundulea, Fundulea-Lehliu, Lehliu-Drajna, Drajna-Feteşti, Feteşti-Cernavodă, Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa.