Ediţia din acest an a celui mai mare tårg internaţional de electronice şi electrocasnice IFA Berlin (Internazional Funk-Anssellung) a doboråt recordurile atåt din punctul de vedere al audienţei, peste 250.000 de vizitatori estimaţi, cåt şi al participării, cu 1.245 de expozanţi din 63 de ţări.

Evenimentul a fost monitorizat de peste 6.000 de jurnalişti din 60 de ţări, care au avut ocazia să relateze atåt despre premierele mondiale la care au luat parte, cåt şi despre evenimente inedite. Primul televizor din Europa cu ecran pe bază de tehnologie OLED a fost anunţat atåt de Sony, cåt şi de Samsung, ceea ce arată că bătălia dintre coreeni şi japonezi pentru supremaţie în acest segment va cunoaşte un nou episod la toamnă. Deşi coreenii, prin Samsung şi LG, păreau scăpaţi în cåştigători pe piaţa televizoarelor cu ecran plat, japonezii, prin Sony şi Sharp, contraatacă puternic. Cel mai subţire televizor LCD din lume, cu o grosime de numai 9,9 milimetri, a fost prezentat de Sony, care a mai adăugat pe lista noutăţilor şi primul TV cu rată de refresh de 200 de hertzi, primul aparat de acest fel cu conexiune wireless High Definition integrată, alături de noua sa gamă de playere Walkman – cu care speră să atace din nou poziţia dominantă a iPod – şi noile playere video Blue Ray. Acelaşi concept, de reţea wireless care conectează aparatura electronică de acasă, a fost dezvoltat şi de Samsung, care se måndreşte în continuare cu cel mai mare TV LCD din lume, cu diagonala de 82 de inci, dar şi cu primul televizor din Europa pregătit pentru a reda imagini tridimensionale.

Standurile chinezilor, controlate de poliţie

Pentru prima dată de la ediţia inaugurală din 1924, IFA a găzduit, din acest an, pe mai mult de 25.000 de metri pătraţi, o secţiune dedicată produselor electrocasnice. „Integrånd şi reprezentanţii industriei de electrocasnice, am creat un format care nu a fost încă încercat la niciun alt tårg de profil. Începånd cu 2008 IFA va aduce cele mai mari nume ale celor două industrii sub acelaşi acoperiş, ceea ce va aduce beneficii tuturor expozanţilor“, spune Christian Goke, chief opperating officer al organizatorului, compania Messe Berlin. Explicaţia organizatorilor stă în picioare chiar şi numai din perspectiva faptului că majoritatea numelor mari ale indistriei de electronice sunt şi actori importanţi ai segmentului de electrocasnice, cel mai bun exemplu în acest sens fiind producătorul olandez Philips, care în ultima perioadă pune accent din ce în ce mai mult pe cel de-al doilea segment în detrimentul electronicelor.

Din păcate, şi la IFA, ca şi în primăvară la tårgul internaţional de IT&C de la Hanovra – CeBIT, organizatorii nu au fost scutiţi de incidente neplăcute. Chiar în prima zi de la deschidere, poliţia germană a închis unele standuri ale companiilor chineze care au venit cu adevărate clone ale produselor unor nume bine cunoscute pe piaţa mondială.

RECORD de participare doboråt şi în acest an la IFA, cu peste 250.000 de vizitatori estimaţi şi 1.245 de expozanţi din 63 de ţări.

MONITORIZAREA evenimentului a fost asigurată de peste 6.000 de jurnalişti din 60 de ţări.

PREMIERA la un tårg de acest gen. Electrocasnicele şi-au făcut debutul în lumea gadgeturilor, secţiunea dedicată acestora acoperind peste 25.000 mp.