Ideea unei astfel de investitii a aparut in 1995, pornind de la certitudinea ca, fara un suport de telecomunicatii adecvat, activitatea turistica nu poate sa ofere clientilor, in special turistilor straini, conditiile minimale de comunicatii. Intrucat conducerea societatii Neptun-Olimp dorea, la acea vreme, implementarea unui astfel de sistem performant, a trecut la efectuarea unor studii de fezabilitate, iar pentru a gasi un integrator specializat sa realizeze aceste lucrari, s-a organizat o licitatie. Castigatoare a fost declarata firma romaneasca Interactive SA. Pentru ca nu putea sa suporte financiar costurile intregii investitii, societatea Neptun-Olimp a incheiat un contract de asociere in participatiune cu integratorul de sisteme de telecomunicatii, devenindu-i astfel partener in aceasta afacere.
Asadar, investitia a fost realizata in comun, impartindu-si frateste atributiunile financiare. Lucrarile au demarat in 1996, incepand cu infrastructura (reteaua de fibra optica, echipamente de transmisiuni, sistem de stocare a datelor de trafic etc.). Astazi, 14 hoteluri din Neptun-Olimp beneficiaza de centrale telefonice digitale, dar si restul unitatilor de cazare sunt conectate la retea. „Serviciile telefonice digitale au dus la imbunatatirea considerabila a posibilitatilor de comunicare inspre si dinspre hoteluri, folosind reteaua publica, la un nivel de calitate similar celui vestic”, ne spune Dan Pojoga, director tehnic la firma Interactive.
Mai concret, turistul are acces direct, din camera de hotel, la toate tipurile de convorbiri telefonice (urbane, locale, internationale), fara interventia centralistei. Mai mult, exista posibilitatea ca turistul, daca doreste, sa primeasca de la receptioner un numar privat de telefon, la care poate fi sunat direct, de oriunde. Alocarea unui numar privat de telefon costa, in prezent, aproximativ 6.000 de lei/zi. Un avantaj foarte important al acestui sistem modern de telefonie este faptul ca taxarea convorbirilor este automata, fara posibilitatea de fraudare.
Pentru turisti, tarifele convorbirilor sunt mai mici decat cele practicate la telefoanele publice cu cartela, dar ceva mai mari decat cele practicate de RomTelecom la telefoanele de acasa. „Veniturile acopera costul de exploatare si de intretinere a sistemului, insa investitia va fi amortizata in 12 ani. Reteaua este in plina dezvoltare. Intr-un viitor apropiat, in afara de telefonia digitala, urmeaza sa introducem si alte servicii, precum transmisia de date si semnale video, punct de acces si distributie pe Internet. Succesul in sine al acestei afaceri este realizarea tehnica a sistemului, primul de acest gen din sud-estul Europei, succes confirmat si de partenerii nostri americani, producatori de echipamente Harris”, precizeaza Dan Pojoga.