La plimbare cu un „Ferrari” de oras

un autovehicul sport in toata puterea cuvantului, datorita formei si a pozitionarii frontale a motorului. RX-8 are console scurte in fata si spate, aripi si bare de protectie distincte, iar capota motor este bombata. Grila pentagonala a radiatorului, o constructie comuna tuturor autovehiculelor Mazda, functioneaza ca sistem de admisie aer. Datorita motorului compact Renesis, stalpul A al modelului RX-8 poate fi deplasat in fata si dispus in unghi ascutit, deplasand optic centrul de greutate si

un autovehicul sport in toata puterea cuvantului, datorita formei si a pozitionarii frontale a motorului. RX-8 are console scurte in fata si spate, aripi si bare de protectie distincte, iar capota motor este bombata. Grila pentagonala a radiatorului, o constructie comuna tuturor autovehiculelor Mazda, functioneaza ca sistem de admisie aer. Datorita motorului compact Renesis, stalpul A al modelului RX-8 poate fi deplasat in fata si dispus in unghi ascutit, deplasand optic centrul de greutate si masa autovehiculului catre partea din spate.Motorul cu racire cu apa, dotat cu doua pistoane rotative si camere de combustie cu o capacitate de 645 cmc fiecare, atinge puteri intre 240 CP si 250 CP la o turatie de 8.500 rpm. Spatiul pentru cap, umeri si genunchi este comparabil cu cel al limuzinelor sport conventionale. sasiul noului Mazda RX-8 se sprijina pe roti de 18-inci, echipate cu pneuri de 225/45 ZR 18, iar sistemul de suspensii cu bare A duble asigura caracteristici de manevrabilitate excelente. Autovehiculul este echipat cu o cutie de viteze manuala cu 6 trepte, ABS si DSC.Carcasa motorului RX-8 are sectiune transversala inchisa, ceea ce contribuie la rigiditatea sasiului. In timp ce majoritatea autovehiculelor cu motor frontal si tractiune pe spate necesita arbori conducatori cu lagare centrale de osie pentru a asigura rigiditatea corespunzatoare, la modelul RX-8 distanta intre cutia de viteze si diferential este suficient de mica pentru a avea nevoie de un singur arbore conducator, din compozit de carbon, ceea ce reduce masa totala a autovehiculului.Pentru interior, designerii de la Mazda au optat pentru o combinatie intre traditional si modern. Vitezometrul si tahometrul au aspectul instrumentelor clasice, cu ace indicatoare. Tahometrul are pozitia zero in punctul „orei sase” de pe ceas, adecvata pentru un autovehicul cu turatie mare. Toate comenzile sunt usor accesibile pentru sofer. Consola centrala, precum si consola spate, placate cu argintiul specific, accentueaza aspectul sport al autovehiculului.

Cine este RX-8
· Puterea maxima este de 240 CP;
· Cuplul maxim este de 211 Nm, atins la 5.500 rotatii/ minut;
· Cutia de transmisie este manuala, in 6 trepte;
· Viteza maxima este de 235 km/ ora;
· Accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 6,4 secunde;
· Consumul mediu este de 11,4 l/ 100 km.
· Mazda RX-8 este disponibila in Romania la un pret incepand cu 21.990 de euro.