La Radio Delta canta cocosul galic

In anul 1991, Radio Delta a inceput sa emita in Capitala. O echipa tanara formata din cinci realizatori se inghesuia in doua camarute ale etajului XI din Complexul Leu. Echipamentele de emisie purtau sigla Radio France Internationale. Benzile audio erau prelucrate cu foarfeca. Astfel, Radio Delta si-a castigat dreptul de a fi considerat unul dintre pionierii radioului FM din Romania. Cu trecerea anilor, acest statut s-a transformat intr-o fotografie de arhiva. Cu o concurenta puternica, fara inv

In anul 1991, Radio Delta a inceput sa emita in Capitala. O echipa tanara formata din cinci realizatori se inghesuia in doua camarute ale etajului XI din Complexul Leu. Echipamentele de emisie purtau sigla Radio France Internationale. Benzile audio erau prelucrate cu foarfeca. Astfel, Radio Delta si-a castigat dreptul de a fi considerat unul dintre pionierii radioului FM din Romania. Cu trecerea anilor, acest statut s-a transformat intr-o fotografie de arhiva. Cu o concurenta puternica, fara investitii si cu o experinta manageriala precara, Radio Delta a iesit din carti sau, mai precis spus, nu s-a mai vazut in sondajele de audienta. Pionieratul nu tine de foame.
Ce poti sa faci cu un post de radio strivit de concurenta, aproape eliminat de pe piata? Ori il inchizi (si scapi de o grija!), ori ii gandesti o noua strategie si il restructurezi. Radio France International a ales a doua varianta. „Cuvintele de ordine care au stat la baza formularii noii strategii au fost: credibilitate, seriozitate, dinamism si implicare”, spune Cornel Ion, directorul general al postului de radio Delta RFI. Operatiunea s-a declansat in urma cu doi ani, cand Radio France Internationale a hotarat relansarea postului. Dar o investitie de asemenea calibru, 400.000 de euro, nu se face aiurea, dupa ureche. Cercetarea de piata a avut un rol determinant in stabilirea publicului-tinta caruia i se vor adresa programele noului post. Sondajele efectuate de institutul Media Metrie din Franta si Gallup, „au descoperit” in Bucuresti un segment de ascultatori neacoperit de concurenta.
Un radio pentru
francofonii damboviteni
Portretul-robot al potentialului consumator de Radio Delta RTF are varsta cuprinsa intre 30 si 45 de ani, este cultivat, cunoaste limba franceza (a doua limba in care se difuzeaza programele postului) si este interesat de informatie romaneasca, franceza si europeana. Acest public, potrivit estimarilor, ar atinge 5-6% din piata bucuresteana. Asadar, Delta RFI vizeaza un public de elita. Echipa care va incerca sa cucereasca elita ascultatorilor este formata din 25 de tineri jurnalisti. Cum Delta RFI se bazeaza pe duplex-uri, 13 ziaristi lucreaza in redactia din Paris.
Aproximativ 350.000 de euro au fost investiti in echipamente si in noul sediu, situat in complexul Romexpo. In procesul de relansare, crearea grilei de programe a fost esentiala, urmarindu-se, potrivit profilului ascultatorilor, imbinarea coerenta a stirilor din actualitatea romaneasca si franceza. Grupajul matinal de stiri, pilonul de rezistenta al grilei, este animat de Florin Dumitru. Buletinele de stiri se succed din jumatate in jumatate de ora. Zilnic, la ora 7,50, este invitata in studio o personalitate politica, iar dupa-amiaza vine randul unui om de cultura sa raspunda intrebarilor adresate de ziaristii celor doua redactii. Seara, sunt preluate integral emisiunile redactiei franceze de la RFI. Talentele muzicale romanesti sunt promovate pe post, in paralel cu cele franceze. De asemenea, Delta va incerca sa familiarizeze (daca nu e pretentios cuvantul!) publicul autohton cu muzica electronica, aflata in prezent la mare pret in Franta.
Promovarea noului produs radio, pentru care s-au alocat 35.000 de dolari, va dura o luna. Bugetul va fi cheltuit atat in publicitatea conventionala (presa scrisa), cat si pe mijloacele de transport in comun. Se preconizeaza si aplicarea siglei pe cartelele metroului bucurestean. In sezonul estival, turistii de pe plaja Neptun-Olimp vor fi loviti de „boxele” Delta. Rezultatele campaniei vor fi evaluate peste cateva luni. Tot atunci, este asteptata (re)aparitia postului Delta in sondajele de audienta. Daca Delta RFI va intra in sondaje, se va putea spune ca strategia de relansare a fost inspirata si aplicata „ca la carte”.