Aproape 20.000 de vizitatori au vizitat târgul de turism al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Holiday Market, weekendul trecut. Dacă numărul vizitatorilor a crescut cu 10% față de ediția anterioară, numărul vacanțelor contractate s-a majorat cu 15-20%, valoarea încasărilor fiind de aproximativ 600.000 de euro.
Cele mai multe sejururi achiziționate (65%-70%) au fost pe destinații externe.
În ceea ce privește structura bugetelor alocate de către turiști pentru pachetele de vacanță, aproximativ 65% dintre aceștia sunt dispuși să cheltuiască între 350 și 650 de euro pe pachet, doar 20% țintind vacanțe a căror valoare se situeayă între 650 și 1.000 de euro. Doar 1%-2% dintre vizitatori își permit o vacanță mai scumpă de 1.000 de euro.
Din datele ANAT, circuitele cu autocarul sunt preferate de 12% dintre români (tariful mediu pentru un astfel de pachet fiind de 350 de euro).