Ca durata marcile din „top 10” detin 16,8% din durata publicitatii TV difuzata in perioada amintita. Conform monitorizarilor CSOP, un numar de 1.217 marci de produse si servicii au aparut in spoturile TV de pe principalele televiziuni. O „ingramadeala” impresionanta pe micile noastre ecrane, stiindu-se faptul ca televiziunea asigura cel mai mare impact mediatic, pe de o parte, iar preturile TV, in acest an, au devenit accesibile multor investitori, pe de alta parte. Multi clienti, ale caror bugete (medii si mici) erau directionate, de obicei, catre presa si radio, s-au indreptat in acest an catre televiziuni, asta datorita „compromisurilor” de preturi facute de posturile TV.
Cea mai aglomerata si competitiva piata publicitara pe micul ecran este cea de bere. Atat ca numar de marci promovate, cat si ca volum de reclama. Cele 23 de marci de bere (daca am numarat corect in monitorizarea CSOP), care au beneficiat de campanii de promovare pe televiziune, au inregistrat 19.840 de insertii publicitare, cu o durata de 546.017 secunde si un volum brut (calculat la tarifele-lista de publicitate) de 51.759.873 dolari. Altfel spus, 6% din totalul difuzarilor de reclame si 9,8% din volumul brut total au apartinut marcilor de bere. Din cele 2.705 difuzari ale reclamelor marcii Golden Brau, 701 au avut drept suport Prima TV si 602 TV Romania 1. Marca de bere Silva a fost promovata indeosebi pe Prima TV (597 insertii) si TV Romania 1 (462 insertii). Marca Ursus a cunoscut 526 insertii pe Pro TV si 439 pe Prima TV. Faptul ca Prima TV are audiente mai mici decat Pro TV, TV Romania 1 si Antena 1 si pentru ca, in aceste cazuri, contractarile de publicitate s-au facut pe „costul pe punct” (CPP) explica volumul mare de difuzari pe acest post de televiziune.
O piata la fel de competitiva, dar cu jucatori mai putini, este cea a detergentilor de rufe. Cele opt marci au consumat in total 10.394 de insertii publicitare si un volum brut de 28.431.829 dolari. Ponderea difuzarii a fost de 3,18 % din totalul insertiilor, iar cea a volumului brut a fost de 5,3%. Dero, cea mai promovata marca de detergenti de rufe, a preferat campaniile, in special, pe Antena 1 (888 de insertii) si TV Romania 1 (901). La randul sau, Bonux Perlan a mers cu precadere pe Antena 1 (397 de insertii). Ariel si-a consumat munitia mai cu seama pe Pro TV (622 insertii) si Antena 1 (596).     

Cele mai promovate marci pe TV (1 ian – 31 aug.)
Marca            Nr. insertii    Durata (sec.)    Volum brut (USD)
ELITA            7.662        249.069        14.289.729
ORANGE        7.047        211.213        12.361.099
ORBIT            3.617        82.605        11.824.120
COCA-COLA        6.255        225.734        10.378.359
CONNEX        4.646        137.972        9.734.693
DANONE        4.211        99.757        7.560.410
DERO            2.783        84.146        7.184.335
GOLDEN BRAU        2.705        82.411        6.741.731
ZAPP MOBILE        2.732        85.640        6.195.279
COLGATE        2.169        58.069        6.104.970

Cele mai promovate marci de bere pe TV (1 ian.- 31 aug.)
Marca            Nr. insertii    Volum brut (USD)
GOLDEN BRAU        2.705        6.741.731
SILVA            2.211        4.504.710
URSUS            1.729        4.493.848
CIUC            1.295        4.150.280
TIMISOREANA         1.550        3.932.150
TUBORG        1.342        3.794.125
BERGENBIER        1.435        3.574.714
STELLA ARTOIS    1.111        2.816.881
GA