Toyota Corolla este una dintre cele mai populare maşini din lume. De la intrarea în producţie în anul 1966 şi până în prezent, Toyota a vândut nu mai puţin de 40 de milioane de unităţi, prag atins la mijlocul anului trecut. Alte modele care au înregistrat vânzări impresionante au fost Ford Model T cu 16,5 milioane de unităţi (1908-1927), Volkswagen Beetle cu 21,5 milioane unităţi (1938-2003) şi Lada cu 19,3 milioane unităţi (1970-1988). Toyota Corolla se comercializează în 150 de ţări din întreaga lume, iar în România, la finele anului trecut, erau înmatriculate peste 4.800 de unităţi. Cea mai nouă generaţie a fost lansată în toamna anului trecut, iar în primele şapte luni ale acestui an au fost înmatriculate 262 de astfel de maşini.
Corolla nu se află în topul preferinţelor românilor, fiind depăşită în clasamentul vânzărilor de modelele Yaris, Rav4 sau Avensis. Noua generaţie Corolla are motoare pe benzină de 1,33 litri (99 CP) şi 1,6 litri (132 CP) şi un motor diesel de 1,4 litri (90 CP). Aceste ultime două motoare pot fi cuplate la o transmisie cu variaţie continuă (CVT) cu şase trepte. Noi am testat modelul cu motor de 1.6 litri, CVT, în versiunea de echipare Luna. Toyota Corolla impresionează atât la exterior, prin designul impunător, cât şi la interior, prin spaţiul generos pe care îl oferă. Pasagerii din spate au spaţiu suficient indiferent că pe locurile din faţă stau persoane de peste 1,90 m înălţime. Materialele folosite la interior, plastic şi textil, dau senzaţia de durabilitate. Planşa de bord este dreaptă ca un perete pentru escaladări, butoanele sunt puţine şi montate corespunzător, lucru care nu poate fi spus despre gurile de ventilaţie. Acestea sunt montate în aşa fel încât nu ai cum să direcţionezi aerul să nu bată spre tine sau spre pasager, singura soluţie fiind să le închizi. Ecranul tactil răspunde greu la comenzi, iar în lumina soarelui acesta este ilizibil.
După ce conduci modele hibrid de la Toyota şi te urci în Corolla cu motor de 1,6 litri benzină, ai senzaţia că mergi cu un Hummer. Deşi consumul urban oficial anunţat de producătorul nipon este de 7,3 litri, într-un oraş ca Bucureştiul nu ai cum să scazi sub 13 litri. În afara oraşului, consumul combinat oficial este de 5,6 litri, însă noi am înregistrat şase litri, în condiţiile în care am rulat constant cu 90 km/h. La viteze mai mari, maşina produce un zgomot destul de deranjant pentru pasageri. Corolla stă, însă, foarte bine la capitolul portbagaj, oferind un volum de 452 litri.
Fără vlagă
Toyota Corolla este o maşină pentru cei care caută confortul şi care nu vor senzaţii inedite la volan. Motorul de 1,6 litri şi 132 CP conectat la transmisia automată CVT este lent şi la fiecare depăşire ai emoţii. Chiar dacă apeşi pedala de acceleraţie la podea, maşina nu îşi dă seama decât după câteva secunde că ai nevoie de putere, iar zgomotul produs de cutie şi motor este pe măsură. Secretul modelului nipon este acela că educă şoferii şi îi obligă pe aceştia să conducă mai echilibrat.
Corolla are o direcţie precisă, iar suspensia mai mult decât confortabilă. Maşina are un preţ de pornire de 13.600 de euro şi include standard nouă airbaguri, ABS&EBD, aer condiţionat cu reglare manuală, lumini de zi cu led şi comenzi auto pe volan. Pentru tapiţerie din piele, cruise control, cameră video marşarier şi senzori de ploaie trebuie să mai scoţi din buzunar 7.000 de euro. Principalii concurenţi ai modelului nipon sunt Ford Focus Sedan, Volkswagen Jetta, Chevrolet Cruze, Hyundai Elantra şi Renault Fluence.