Volumul vânzărilor de ciment Lafarge în România a scăzut cu 19,4% în primul semestru faţă de aceeaşi perioadă din 2009, iar alte efecte, cum ar fi preţurile sau mixul de produse, au avut un impact negativ de 2,6% asupra vânzărilor, a anunţat grupul. Astfel, "activitatea" Lafarge pe piaţa româneacă a cimentului, indicator care înglobează efectele de volum, de preţ şi de mix, a scăzut cu 22% în intervalul analizat. Lafarge estimează că piaţa românească a cimentului se
Volumul vânzărilor de ciment Lafarge în România a scăzut cu 19,4% în primul semestru faţă de aceeaşi perioadă din 2009, iar alte efecte, cum ar fi preţurile sau mixul de produse, au avut un impact negativ de 2,6% asupra vânzărilor, a anunţat grupul.
Astfel, „activitatea” Lafarge pe piaţa româneacă a cimentului, indicator care înglobează efectele de volum, de preţ şi de mix, a scăzut cu 22% în intervalul analizat.
Lafarge estimează că piaţa românească a cimentului se va contracta cu până la 10% în acest an, -4% fiind cel mai optimism scenariu, potrivit raportului semestrial al companiei.
Vânzările de ciment ale grupului francez în Europa Centrală şi de Est au scăzut în acelaşi interval cu 15%, la 5,5 milioane tone, în timp ce încasările din vânzări s-au redus cu 16%, la 371 milioane euro.
Profitul EBITDA în regiune s-a redus totodată cu 27%, la 125 milioane euro, potrivit raportului Lafarge.
Compania estimează că piaţa central-est europeană a cimentului se va contracta în acest an cu până la 4%.
Grupul francez este prezent pe piaţa românească din 1997. Activităţile Lafarge în România au fost reorganizate în 2007 în trei divizii, Lafarge Ciment, cu ponderea cea mai mare în totalul vânzărilor, Lafarge Agregate şi Betoane şi Lafarge Arcom Gips.
SURSA: Mediafax