Lamborghini are deja comenzi până în 2026: „Nu avem semnale de încetinire pe piaţă”

Lamborghini URUS

SURSA FOTO: Lamborghini

Producătorul de autoturisme sport de lux Lamborghini nu știe ce înseamnă criza. Constructorul italian are comenzi până în 2026.

Lamborghini a învins criza mondială

Conform Bloomberg, Lamborghini are un calendar de comenzi complet ocupat până în anul 2026. Chiar dacă economia mondială se mișcă mai încet, cei mai bogați consumatori nu par afectați. Sursa menționează o continuare a cererii susținute pentru mașinile de lux ale mărcii.

„Este puţin prea devreme să venim cu o prognoză dar nu avem semnale de încetinire pe piaţă”, a declarat Stephan Winkelmann, directorul general al constructorului bolognez.

În cursul anului trecut, producătorul italian de super-caruri a înregistrat vânzări record de peste 10.000 de autovehicule.

Sigla Lamborghini. Sursa: Dreamstime

Acest succes a fost influențat de lansarea modelului Revuelto, primul său vehicul hibrid plug-in, precum și de acumularea de comenzi pentru următorii doi ani. Lamborghini a ales să abordeze treptat piața vehiculelor electrice, planificând ca primul său model complet electric să fie disponibil abia în 2028, cu doi ani mai târziu față de rivalii săi, cum ar fi Ferrari NV.

„Nu vrem să fim primii cu această tehnologie. Vrem să venim pe piaţă atunci când suntem cei mai buni şi atunci când tehnologia este una matură”, a subliniat Winkelmann.

Piața auto e în declin

Producătorii de masă precum grupul german Volkswagen AG, care deține Lamborghini, se confruntă cu o scădere a cererii pentru automobilele electrice. Asta în timp ce constructorul italian de super-caruri se bucură de o situație robustă pe piață. Această situație permite Lamborghini să abordeze tranziția către modelele pe baterie într-un ritm mai lent. Conform declarațiilor lui Winkelmann, această abordare le oferă flexibilitatea necesară pentru a îmbunătăți tehnologia bateriilor, un domeniu care până în prezent a fost dominat de China.

„Ceea ce vom oferi mâine va avea o capacitate a bateriei mai mare decât ceea ce este pe piaţă de la chinezi. Am luat decizia corectă de a fi prudenţi cu noua tehnologie”, a spus Winkelmann.

Chiar și în contextul unui ritm mai lent în ceea ce privește electrificarea, Lamborghini rămâne angajată față de strategia sa de sustenabilitate. Această strategie este susținută de cele mai mari investiții din cei 60 de ani de existență ai companiei. Care includ și procesul de decarbonizare a uzinei din Sant’Agata Bolognese. De asemenea, Lamborghini intenționează să angajeze cel puțin 500 de noi angajați până în 2026.