Încheind o jumătate de secol de mașini echipate cu motoare V12 și cu propulsie exclusiv pe benzină, care datează de la primele modele ale mărcii, designerul italian de mașini sport de lux Lamborghini a dezvăluit primul său supercar hibrid.
Nou model hibrid va avea 1.001 cai putere
Lamborghini Revuelto este un hibrid plug-in și, deși are în continuare un motor V12 pe benzină, dispune și de trei motoare electrice. Împreună cele două sisteme pot produce un total de 1.001 cai putere, potrivit constructorului auto.
Automobilul, al cărui preț nu a fost încă dezvăluit, va oferi senzații de condus inedite pentru fanii mărcii. În total, există un meniu cu 13 moduri de condus diferite. Regimul de croazieră cu tracțiune față la viteze mici va fi complet electric, în timp ce condusul agresiv pe circuit la putere mare va folosi toată puterea disponibilă de la motorul V12 și de la motoarele electrice.
Constructorul auto, fondat în Italia în 1963, a transmis că totul în această mașină este nou, inclusiv motorul pe benzină, care a fost dezvoltat special pentru aceasta, potrivit CNN.
Orientarea motorului în interiorul mașinii este diferită
La modelele V12 Lamborghini din trecut, începând cu Countach, puterea motorului era trimisă spre partea din față a mașinii, iar transmisia se afla între cele două scaune. De acolo, puterea motorului era redirecționată către roțile din spate sau, în multe modele mai noi, către toate cele patru roți.
La Revuelto, motorul este îndreptat spre partea din spate pentru a face loc bateriilor. Acest aranjament neobișnuit rezolvă un puzzle: permite mașinii, în ciuda adăugării de baterii grele, să mențină o distribuție ideală a greutății, cu 44% din greutatea mașinii pe roțile din față și 56% pe cele din spate. Puterea motorului pe benzină, împreună cu cea a unui motor electric, ajunge doar la roțile din spate ale lui Revuelto prin intermediul unei transmisii cu opt trepte.
Alte două motoare electrice acționează fiecare dintre roțile din față ale mașinii, asigurând tracțiunea integrală. Cele două motoare independente ale roților din față permit, de asemenea, „vectorizarea cuplului”, cu cantități diferite de putere trimise către fiecare roată din față, în funcție de necesități, pentru o tracțiune optimă în viraje și tracțiune.
Caroseria construită în mare parte din fibră de carbon
Bateriile modelului Reveulto pot fi încărcate printr-o priză, la fel ca la o mașină electrică, asigurând o anumită distanță de condus pur electric. Cu toate acestea, Lamborghini nu a precizat ce distanță poate rula mașina doar cu ajutorul bateriei.
Odată ce bateriile nu mai au suficientă energie pentru a mișca mașina, vor funcționa ca un hibrid standard, trecând de la energia electrică la cea pe benzină – sau o combinație a celor două – în funcție de necesități.
De asemenea, bateriile pot fi reîncărcate la frânare sau prin preluarea unei părți din puterea motorului pe benzină în anumite situații.
Pentru a reduce greutatea, caroseria mașinii este realizată în mare parte din fibră de carbon, deși structurile din spate sunt realizate din aliaje de aluminiu. De asemenea, noul motor V12 este puțin mai ușor – cu 37,5 kilograme – decât motorul din supercarul Aventador pe care îl înlocuiește.
Prețul nu a fost făcut încă public
Înlocuitorul plug-in al celuilalt supercar mai puțin scump al Lamborghini, Huracan cu motor V10, va fi dezvăluit mai târziu. SUV-ul Lamborghini, Urus, va deveni, de asemenea, un hibrid plug-in, dar, spre deosebire de supercaruri, nu va fi înlocuit cu un model complet nou.
Lamborghini nu a anunțat încă prețul lui Revuelto, dar toate aceste noi modele hibride plug-in vor costa semnificativ mai mult decât modelele pe care le înlocuiesc, a declarat CEO-ul Stephan Winkelmann. Prețurile pentru Lamborghini Aventador, ultimul model V12 al mărcii, au pornit de la aproximativ o jumătate de milion de dolari.