Şeful Lamborghini nu se grăbeşte atunci când vine vorba despre realizarea de modele integral electrice. Piaţa încă nu este interesată masiv de supercar-uri verzi, afirmă Stephan Winkelmann. În tot acest timp, planurile rivalilor de la Ferrari sunt mult mai avansate şi nici chinezii nu stau cu mâinile în sân.
Lamborghini încă nu se aruncă integral în lupta electrică
Tot mai multe voci din industria auto sunt sceptice atunci când vine vorba despre viitorul electric, iar pe listă se adaugă acum şi şeful Lamborghini.
Într-un material publicat de Bloomberg se arată că Lamborghini evită pentru moment să transforme mașinile sale sport în modele complet electrice, deoarece scepticismul privind această tehnologie devine tot mai accentuat.
Deși performanța nu va fi o problemă pentru un vehicul electric, anumite aspecte emoționale, cum ar fi sunetul motorului V10 al modelului Huracan, nu pot fi replicate.
Declaraţia îi aparţine lui Stephan Winkelmann, directorul Lamborghini. Marca, deținută de Volkswagen AG, este de asemenea deschisă la utilizarea combustibililor sintetici. Totuşi, pentru asta se aşteaptă reglementări mai permisive.
Un supercar sportiv complet electric încă nu poate avea succes pe piaţă, consideră Winkelmann.
„Nu este ceva care să se vândă până acum. Este prea devreme și trebuie să vedem pe parcurs dacă și când se va întâmpla acest lucru”, afirmă el.
Sectorul automobilelor de înaltă performanță trece printr-o perioadă tensionată, căutând soluții pentru a face față presiunilor de reglementare privind reducerea emisiilor, în timp ce cererea pentru vehicule electrice încetinește și guvernele reduc subvențiile pentru această tehnologie.
Mercedes-Benz Group AG a oprit dezvoltarea unor platforme separate pentru sedanurile electrice de lux pentru a economisi bani. Gigantul german plănuiește să vândă mașini pe benzină mai mult decât se anticipa.
Rivalul Lamborghini, Ferrari, este mai avansat în procesul de electrificare și intenționează să deschidă luna viitoare o fabrică în Maranello, Italia. Acolo vor fi produse supercaruri hibride și electrice.
Primul model 100% electric al Ferrari este așteptat pentru 2025.
Chinezii nu stau degeaba. Rivalul de 1.300 CP produs de BYD
Chinezii de la BYD Co. i-au devansat însă pe italieni, lansând în februarie o mașină sport electrică la prețul de 1,68 milioane de yuani (232.452 dolari).
Modelul Yangwang U9 va fi disponibil inițial doar în China, unde prezența Lamborghini este „limitată”, a precizat Winkelmann.
Lamborghini a avut succes cu vânzarea de hibrizi plug-in, inclusiv modelul sport Revuelto, însă primul său model complet electric, crossoverul Lanzador cu două uși, nu va fi disponibil până în 2028.
Producătorul auto italian își revizuiește lanțul de aprovizionare și producția, astfel încât până în 2030 să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 40% față de nivelurile actuale, a declarat Winkelmann.
În privința combustibililor sintetici, Lamborghini beneficiază de munca realizată de Porsche, un alt producător de mașini de lux din portofoliul Volkswagen.
Combustibilii sintetici ar putea deveni mai importanți peste doi ani, când Uniunea Europeană își va revizui planul de a interzice efectiv vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie internă până în 2035.