Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat, va reduce drastic producţia la această marcă în următorii doi ani, menţinând un singur model, care va fi vândut numai în Italia, conform înţelegerii cu partenerul Chrysler.

Astfel, de acum înainte, Lancia va fi admirat mai mult în poze, la fel ca BB, sex-simbolul anilor 60, scrie Bloomberg.

"Marchionne canta recviemul de final pentru Lancia. E o decizie raţională pentru un producător auto de talie mondială. Brandul nu mai are căutare în afara Italiei", a spus Gianluca Spina, decanul Institutului Politehnic din Milano.

Pentru a pune capăt pierderilor înregistrate în Europa şi pentru a creşte profitul global al Fiat, Marchionne va mări producţia modelelor de lux Alfa Romeo şi Maserati şi va extinde la nivel global vânzarea de Jeep-uri. Deşi compania are programat un buget de investiţii de 55 miliarde de euro (75 miliarde de dolari) pe o perioadă de 5 ani, nu mai există bani şi pentru Lancia, un nume tot mai puţin cunoscut în afara Europei.

Compania producătoare de autovehicule Lancia a fost înfiinţată în 1908, iar în 1969 a devenit parte a grupului Fiat. Fondat în 1899, Fiat este, din 2011, acţionar majoritar la compania americană Chrysler.