Cu o viziune structurată în mediul corporate, dar și un puternic background antreprenorial din familie, Alexa s-a alăturat proiectului la scurt timp de la lansare. Cum a fost începutul, după alte afaceri, care sunt tendințele pieței din acest segment, care este comportamentul de achiziție al clienților online versus fizic, care produse au fost cele mai vândute în 2024, dar și cum a reușit să facă trecerea cu succes de la corporație la antreprenoriat, Alexa Rădulescu oferă detalii într-un interviu pentru Capital.

O specializare numită seating

Capital: Activați pe pe o piață numită home and deco. Ce vrea să însemne asta?

Alexa Rădulescu: „Home and Deco” este o expresie care se referă la piața produselor pentru casă și decorațiuni interioare. Aceasta include o gamă largă de articole, precum mobilier, textile, corpuri de iluminat, accesorii decorative, produse menite să îmbunătățească aspectul și funcționalitatea locuinței. Infinity for Home vinde astfel de produse, adresându-se consumatorilor interesați de design interior și amenajarea locuinței.

Specializarea Infinity for Home este „seating-ul” și aici de referim la produse de mobilier pe care ne așezăm: canapele, scaune, fotolii, pufi pentru rezidențial. În zona de B2B avem toată colecția necesară pentru seating, de la produse tip scaune operaționale, precum și orice alte produse de „seating” care sunt aferente amenajărilor: scaune de meeting, fotolii, canapele pentru zonele de coworking, lounge, mobilier pentru cafeteria/chicinete șamd. Practic, tot ce este nevoie într-un portofoliu de mobilier standard pentru proiecte, fie rezidențiale, fie HoReCa sau office.

Curaj de pandemie

C: V-ați lansat in pandemie? De unde atâta curaj?

A.R: Lansarea unei afaceri în timpul pandemiei a fost într-adevăr o decizie curajoasă și recunosc că nu mi-a aparținut. Dar nu a fost neapărat una neobișnuită. Multe companii s-au adaptat noilor condiții și au găsit oportunități în schimbările de comportament ale consumatorilor. Dacă un business s-a lansat în pandemie, înseamnă că a identificat o nevoie pe piață și a avut încredere că poate oferi valoare chiar și în condiții dificile. De exemplu, cererea pentru produse Home & Deco a crescut în pandemie, deoarece oamenii au petrecut mai mult timp acasă și au investit mai mult în confort și design interior.

În zona de business, domeniul HoReCa, mulți proprietari au investit în reamenajări, redecorări, au schimbat conceptele, au avut nevoie să se adapteze noului context. În perioada post pandemică au apărut multe opțiuni noi si concepte mult mai interesante din punct de vedere gastronomic, iar aceste concepte au venit la pachet și cu design și amenajări noi, mult mai orientate către frumos și confortul clientului.

Pe zona de office a apărut nevoia de a reface spațiile și de a le adapta modului de lucru hibrid. A fost un curent de „elevare” a spațiilor, astfel încât acestea să fie mult mai atrăgătoare și motivante pentru angajați.

În ceea ce privește curajul pe care îl aminteați, eu cred că vine din viziune, adaptabilitate și apoi dintr-o strategie bine gândită care să ajute la creșterea afacerii, într-o piață extrem de competitivă!

Cum stăm în piață

C: Ce diferențiază Infinity for Home față de concurență?

A.R: Consider că această diferențiere vine din mai multe aspecte:

  • Designul premium și calitatea superioară – Produsele sunt realizate din materiale premium sau au un stil distinctiv, care pare să fi atras foarte mult orice tip de client în zona noastră. Linia „hand picked” a produselor care ajung la noi sunt alese special pentru a reprezenta ce este Infinity for Home: un brand care aduce foarte multă versatilitate în design, cu produse care se pot adapta ușor oricărui spațiu și oricărei preferințe de design.
  • Personalizare – Avem în acest moment cel mai înalt nivel de personalizare al produselor de mobilier, fie că discutăm de finisajele specifice fiecărei piese de mobilier, fie că discutăm de exemplu de produse de „seating” (canapele, banchete) pe care le putem realiza la comandă, conform cerințelor arhitecților sau designerilor. Aici putem exemplifica o canapea pentru restaurante, cafenele, unde fiecare spațiu e specific, iar fiecare canapea la care ne bem cafeaua trebuie să aibă o dimensiune atipică.

Și sustenabil

  • Sustenabilitate – Brandul utilizează produse din materiale care pot fi reciclate. Din păcate sunt foarte puțini producători sau furnizori de mobilier cu adevărat eco-friendly și mult mai puțini care realizează mobilier din materiale reciclate. Aceștia nu ar putea să acopere toate nevoile unei amenajări, cel puțin nu încă. Pentru a compensa, alegem să lucrăm cu materiale care se pot recicla și care pot intra în alte procese de producție ulterior procesului de reciclare.
  • Raport calitate-preț – Consider ca Infinity for Home se menține într-un raport foarte bun calitate-preț. Nu alegem să lucrăm cu cele mai ieftine fabrici, alegem calitatea produselor și design-ul la un preț corect. Este greu de susținut și de negociat, în condițiile unei piețe atât de competitive, atunci când produsele sunt comparate online, prin poze, însă ne-am asumat acest lucru. Uneori se întâmplă să alegem calitatea și design-ul și în detrimentul business-ului, însă este o alegere pe care noi o considerăm corectă și sustenabilă: „value for money”.

Mediul înconjurător

A.R: Experiența clienților și serviciul de consultanță- Interacțiunea cu clienții noștri presupune și servicii de consultanță. Pentru segmentul B2C consultanța presupune mai mulți pași: de la a ne asigura că produsele încap în spațiu, că se potrivesc, până la a-i ajuta contra cost cu servicii de design interior sau arhitectură. Putem fi alături de ei în fiecare pas al proiectului, dacă asta își doresc de la noi. La nivel mai avansat putem să oferim această consultanță și servicii de design interior și arhitectură atât pe segmentul rezidențial, cât și pe segmentul de business.

La nivelul arhitecților și designerilor de interior putem să îi ajutam cu oferirea opțiunilor cât mai apropiate de conceptul prezentat beneficiarilor lor. La nivelul operațiunilor, atât pe segmentul B2B, cât și pe segmentul B2C oferim toate serviciile de care au nevoie în implementarea proiectelor. Aici ne referim la transport, manipularea produselor, montaj profesional, punerea pe poziție a produselor, preluarea ambalajelor șamd.

Ce e pe val

C: Ce se vinde cel mai bine la Infinity?

A.R: În acest moment, dacă ar fi să fac un top, în acesta s-ar situa pe primele locuri canapelele, scaunele, mesele și birourile. Pe primul loc, cele mai vândute produse sunt canapelele, avem o varietate mare de modele, canapele de design, dar și cu funcții multiple. Unele dintre ele sunt premiate în diverse țări cu premii importante de design si calitate tip RED DOT Award sau alt tip de premii la nivel european, in domeniu.

Pe locul al doilea sunt scaunele, unde avem cred cea mai mare varietate expusă în showroom, din cele mai diverse materiale și stiluri. Soft seating-ul pe B2B a fost specializarea noastră inițială, iar asta a început să se vadă mult și pentru segmentul de consumator.

Pe locul al treilea se află mesele extensibile și măsuțele de cafea.

În zona de business rămân pe primul loc produsele de soft seating: scaune de meeting, canapele, fotolii și tot ce ține de zonele de socializare și colaborare. Am remarcat anul trecut o creștere și pentru gama de produse de office CEO/CXO level, unde avem o colecție de birouri operaționale și scaune cu design foarte aparte și preferate de clienții cu care interacționăm.

Despre bani

C: Care a fost investiția inițială și ce s-a cumpărat cu ea?

A.R: Investiția inițială a fost de 60.000 euro, iar suma a fost utilizată în principal pentru amenajarea primului showroom, pentru achiziția de stocuri inițiale și pentru acoperirea altor costuri de început necesare intrării pe piață. Pe măsură ce afacerea a crescut, investițiile suplimentare s-au folosit pentru extinderea gamei de produse și mai ales pentru extinderea showroom-ului. În prezent acesta are o dimensiune de patru ori mai mare față de spațiul inițial.

C: Ce cifra de afaceri ati avut anul trecut?

A.R: În 2024, cifra de afaceri s-a ridicat la aproximativ 4 milioane de lei, cu o ușoară creștere față de anul anterior.

C: Cum se vinde cel mai bine, online sau fizic?

A.R: Cred că cele două direcții se completează, chiar și în acest domeniu în care oamenii nu au aceleași obicei de căutare și cumpărare a produselor de mobilier, comparativ cu alte domenii. Iar la bază stă procesul de căutare. Acesta începe de cele mai multe ori online. Și pentru obiectele mici, de decorațiuni sau piese singulare de mici dimensiuni se și încheie aici, cu achiziție. Însă pentru alte tipuri de produse menționate anterior, căutarea online este doar primul pas, urmat de vizita de showroom și astfel procesul de cumpărare este finalizat fizic.

Noi am avut clienți care au venit și din alte orașe cu ar fi Brăila, Timișoara, Craiova, Iași, Suceava, Constanța pentru a vedea piesele, pentru a le testa și personaliza. Iar contribuția ridicată la vânzările fizice o face astfel zona de consultanță și procesul de individualizare.

Lucruri care generează succes

C: Pe ce dați banii de marketing?

A.R: Digitalizarea a transformat foarte mult modul în care consumatorii interacționează cu brandurile și canalele de căutare.  Astfel încât necesitatea comunicării online a crescut foarte mult. În general, investim în Social media, în digital advertising, în partea de creare de conținut.

C: Câți angajați aveți?

A.R: Avem în echipă în acest moment patru angajai permanenți. Lor li  se adaugă parteneri externi și colaboratori în două zone. Specialiști pe partea de design. Ca și cei specializați în zona de logistică, transport, montaje și alte operațiuni specifice.

C: Am auzit că proveniți dintr-o familie de antreprenori. Cum așa?

A.R: Da, am crescut într-o familie cu un puternic background antreprenorial, în care fiecare membru al familiei avea propria afacere. Și acest aspect mi-a conturat și o altă viziune și mi-a oferit o libertate de decizie. Inclusiv a contribuit semnificativ la dorința de a avea într-o zi propriul business.  De acasă am înțeles că, pe de o parte, este nevoie de educație constantă și know-how.

Pe care trebuie să le ai, dar și să le dezvolți zi de zi. Pe de alta, sunt importante anumite elemente care țin de tine ca om. Voința, consistența, perseverența, dorința de a reuși. Dar și disponibilitatea de a-ți lua toate responsabilitățile pe umeri și de a găsi căi, soluții și metode de a le pune în practică. Iar acest exemple au existat tot timpul și m-au ajutat să mă formez în aceste direcții.