Laura Tampa: „Nu mai vreau sa fac compromisuri”

Capital: De ce ati demisionat de la Leo Burnett Romania?Laura Tampa: Dupa o colaborare de aproape sapte ani, schimbarile pe care le-am suferit eu, dar si cele suferite de Leo Burnett Romania, au dus la o serie de divergente si diferente de opinii in anumite arii ale activitatii noastre. In momentul in care acestea s-au acutizat aveam la dispozitie doua solutii: sa fac o serie de compromisuri si sa continui alaturi de Leo Burnett sau "sa divortez". Am ajuns la o varsta, la o experienta si la un m

Capital: De ce ati demisionat de la Leo Burnett Romania?
Laura Tampa: Dupa o colaborare de aproape sapte ani, schimbarile pe care le-am suferit eu, dar si cele suferite de Leo Burnett Romania, au dus la o serie de divergente si diferente de opinii in anumite arii ale activitatii noastre. In momentul in care acestea s-au acutizat aveam la dispozitie doua solutii: sa fac o serie de compromisuri si sa continui alaturi de Leo Burnett sau „sa divortez”. Am ajuns la o varsta, la o experienta si la un moment de maturitate al carierei mele in care nu mai vreau sa fac compromisuri. Asa ca am ales a doua solutie.
Capital: Ati intrat in conflict cu directorul de creatie, Bogdan Naumovici?
Laura Tampa: N-am avut conflicte cu Bogdan. Il apreciez foarte mult, fiind un creativ de exceptie. As spune, mai degraba, ca am avut viziuni diferite pe partea de management, viziuni ce priveau dezvoltarea si strategia agentiei pe termen mediu. Intr-un sistem impus, in care nu credeam, nu aveam cum sa raman, agentia optand, in acel moment, pentru o directie pe care nu am considerat-o justa. Mai mult decat atat, n-am vrut sa fiu o piedica in drumul pe care Leo Burnett Romania l-a ales.
Capital: Cum s-a incheiat „partajul”?
Laura Tampa: As spune ca ne-am despartit foarte frumos, fara conflicte si fara avocati. Ii respect pe toti colegii si, in mod special, pe Ioana Iordache (Chief Executive Officer – nota red.), pe stefan Iordache (Managing Partner – nota red.), pe Bogdan. Despre Leo Burnett, ce sa va zic? A fost agentia mea de suflet. Aici am avut primul meu job, full time. E agentia care m-a crescut si care m-a educat in publicitate.
Capital: V-a luat sapte ani din viata. Ce v-a dat in schimb?
Laura Tampa: Foarte multa experienta profesionala si de viata. Aici ma refer si la perioada petrecuta in agentia Leo Burnett din Frankfurt/Main.
Capital: Demisia dvs. inseamna o tradare a „idealurilor” asa numitei „revolutii” in publicitate, proclamata anul trecut de Leo Burnett Romania?
Laura Tampa: Nu, demisia mea nu inseamna tradare de idealuri. „Revolutia” proclamata anul trecut este in plina desfasurare si isi va atinge obiectivele propuse. Aceasta „revolutie” este un pas inainte atat pentru Leo Burnett, cat si pentru piata publicitatii din Romania.
Capital: De obicei, anunti ca ai facut o revolutie dupa ce ai dus-o la capat, nu inainte de a te apuca s-o faci.
Laura Tampa: Drept sa va spun si eu sunt de principiul ca mai intai faci ceva si dupa aceea spui targului. Dar asta a fost viziunea companiei si este, intr-adevar, o abordare care ii motiveaza pe oamenii de la Leo Burnett.
Capital: Ce prevedea contractul dvs. cu Leo Burnett in cazul in care parasiti agentia.
Laura Tampa: Exista o clauza de non-concurenta, o clauza pe care orice om din publicitate o are. In cazul meu, la plecarea din agentie am agreat ca aceasta clauza de non- concurenta sa nu se aplice. In schimb, chiar daca voi ajunge intr-o alta agentie de publicitate, eu mi-am asumat si imi asum pastrarea confidentialitatii tuturor informatiilor pe care le-am dobandit la Leo Burnett.
Capital: Cate agentii v-au facut oferte?
Laura Tampa: Nu foarte multe, pentru ca am fost in vacanta. Oricum, explorez trei posibile cai pentru viitorul apropiat: sa-mi continui activitatea intr-o alta agentie, sa lucrez de cealalta parte a baricadei, adica sa trec de partea clientului, si a treia cale este sa demarez un business pe cont propriu, dar nu in domeniul publicitatii.
Capital: Cine v-a invatat meseria de account?
Laura Tampa: Am invatat-o cu echipa lui Leo Burnett&Target din 1995, mai exact cu stefan Iordache, care era atunci client service director. De la el am primit primele lectii, apoi de la ceilalti colegi din departament, care erau mai vechi cu… trei luni decat mine, si am invatat si din bun simt. Meseria asta se invata pe parcurs.
Capital: Multi tineri romani aleg o singura directie: Vestul, fara intoarcere. si dvs. ati ales Vestul, dar dupa un an si jumatate de munca la Leo Burnett Frankfurt v-ati intors in tara. De ce ati facut cale intoarsa?
Laura Tampa: In momentul in care lucrezi la nivel regional pentru 83 de tari, nu prea ai contact direct si permanent cu pietele locale. Munca ta nu o vezi intotdeauna finalizata, implementata, nu-i vezi imediat rezultatele, lucru cu care nu eram obisnuita, lucrand cinci ani pe o piata locala. In plus, propunerea si provocarea de a ma intoarce in tara la Leo Burnett m-a determinat sa iau aceasta decizie.
Capital: Nu regretati cariera internationala?
Laura Tampa: Puteam sa fac o cariera internationala in publicitate, numai ca eu sunt foarte legata de tara asta, de oamenii ei si, o data ce am reusit sa cladesc ceva in Germania, mi-am dat seama ca pot sa cladesc si aici. Nu regret ca m-am intors.
Capital: Cum se munceste in publicitatea din Germania, comparativ cu cea din Romania?
Laura Tampa: In Germania se munceste mult mai organizat, mai profesionist, in sensul ca fiecare isi stie limitele, competentele si are un simt ridicat al responsabilitatii. Dar, din pacate, ei dau dovada de mai putina imaginatie si spontaneitate. Aici, piata este mult mai dinamica, au loc rasturnari de situatii de la o saptamana la alta.
Capital: Ce imagine aveti acum, de pe margine, despre industria romaneasca de publicitate?
Laura Tampa: Cateodata e condusa de orgolii si de o lupta neincetata pentru imagine in fata comunitatii de afaceri. Este pacat, pentru ca importante sunt rezultatele pe care o agentie le aduce brandurilor pe care le serveste si accentul ar trebui pus pe aceasta parte a businessului. Premiile, banii, imaginea si notorietatea unei agentii decurg numai din ceea ce aceasta reuseste sa cladeasca pentru marcile pe care le are in portofoliu.     

carte de vizita: Laura Tampa

Data si locul nasterii: 18 iunie 1973, Brasov
Studii: Facultatea de Relatii Economice Internationale (ASE) Bucuresti, promotia 1996
Activitate: 1995 – Account Executive Leo Burnett & Target (APIC – Vitamax si alti clienti locali)
1997 – Account Manager (Philip Morris – L&M)
1998 – Senior Account Manager (Philip Morris si Interbrew – Bergenbier si Hopfen KA