Televizoarele cu cristale lichide se află printre principalele produse electronice achiziţionate de români, chiar şi în contextul economic actual, iar cele mai populare modele sunt cele care au preţuri sub 2.000 de lei.
„Bătălia pe piaţa LCD se poartă în segmentul de preţ sub 2.000 lei. Peste 80 % din vânzările cantitative se concentrează în acest segment”, a declarat Bogdan Pasat, director de vânzări şi marketing la JVC pentru România şi Bulgaria.
Cele mai căutate televizoare LCD sunt cele cu diagonala de 81 de cm. Acestea se găsesc în magazine la preţuri începând de la 1.200 de lei.
LCD-ul de 32 inch (81 cm) deţine aproape jumătate din vânzările cantitative, potrivit lui Pasat. „Acest lucru este posibil pentru că LCD-urile de diagonală mai mică, în speţă 26 inch (66 cm), au un preţ apropiat de concurentul de diagonală mai mare, devenind necompetitv”, a precizat acesta.
Producătorii împing piaţa către 22 de inch (56 cm), ca o alternativă de preţ mai avantajoasă decât diagonala de 26 de inch.