Astăzi, a devenit singurul centru din țară acreditat de către Cambridge Language Assessment din cadrul Universității Cambridge ca centru de pregătire și examinare CELTA. Acest lucru permite românilor să predea engleza ca profesori non-nativi, oriunde în lume. Într-un dialog cu Capital, Adriana Alionte punctează câteva din etapele vieții de antreprenor.
Capital: Când ați luat decizia de a investi într-un centru de limbi străine?
Adriana Alionte: Centrul a fost, la început, un vis al meu. După o carieră de mai bine de 15 ani în predarea acestei discipline în sistemul de stat, m-am gândit că pot face şi mai multe pentru educaţia şi viitorul multor copii din Bucureşti. Am pus bazele centrului, în 2002, aducând ca noutate o metodă proprie de predare, perfecţionată în decursul celor peste 12 ani de expertiză a centrului, care pune accent pe interactivitate, dinamism, adaptarea activităţilor în funcţie de tipul de receptivitate a cursanţilor, astfel încât studiul limbii engleze să devină o experienţă plăcută, care să aducă rezultate.
În prezent, câte centre active aveţi? Intenţionaţi ca, pe viitor, să mai deschideţi şi altele?
Am pornit la drum cu o echipa mică de profesori, când am pus bazele primului sediu, cel din Ferdinand. În cei 12 ani, echipa s-a extins, odată cu numărul de cursanţi, ajungând la peste 20 de profesori. În consecinţă, am fost nevoiţi să deschidem, încă două sedii. În acelaşi timp, ne-am diversificat şi oferta educaţională, având în prezent în portofoliu o gamă completă de cursuri pentru copii, adolescenţi şi tineri.
Anul acesta, cu ce aţi venit nou în piaţă?
În 2014 am devenit singurul centru din ţară acreditat de către Cambridge Language Assessment din cadrul Universităţii Cambridge ca centru de pregătire şi examinare CELTA (Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages), care permite românilor să predea engleza ca profesori non-nativi, oriunde în lume. În vară am organizat primul curs Cambridge CELTA, un program intensiv care a durat patru săptămâni, iar la finalul căruia 12 profesori de limba engleză şi-au obţinut certificarea CELTA, unii cu calificativ maxim. Cursul va fi organizat de acum înainte de două ori pe an, în timpul anului şcolar cursurile fiind susţinute doar sâmbăta, timp de 20 de săptămâni. De asemenea, în vara anului viitor se va relua modulul de pregătire intensiv, timp de o lună. Am început deja înscrierile pentru cursul CELTA din ianuarie 2015, pentru care vom avea o singură grupa de șase locuri.
Dacă ar fi să ne uităm puţin în piaţă, consideraţi că ultimii ani au însemnat o schimbare uriaşă când vine vorba de educația copiilor? Care este diferenţa, din acest punct de vedere, între România şi pieţele din Vest?
Adulţii (n.r. – părinţii) au început să înţeleagă tot mai mult cât de importantă este, pentru viitorul copiilor lor, oportunitatea de a studia la un nivel avansat, de a avea rezultate şi certificări şi de a dobândi abilitatea de a vorbi fluent o limbă străină cum este limba engleză. Au mai înţeles, sau cel puţin încep să înţeleagă tot mai mulţi, importanța de a găsi o metodă prin care copiii să studieze cu drag, să fie atraşi către studiu fără a li se impune. Rezultatele vin mult mai repede şi sunt mult mai mari în acest mod. Trebuie doar să găseşti metoda prin care să te pliezi după modul în care copiii învaţă în ziua de astăzi, într-o lume cucerită de tehnologie şi internet, şi să le predai după cum învaţă ei.
Care a fost cifra de afaceri anul trecut şi cât estimaţi pentru anul acesta?
Anul trecut, centrul nostru a avut o cifră de afaceri de aproximativ 800.000 euro. Pentru 2014, estimăm o creştere a cifrei de afaceri cu 10%.
Ca parte a strategiei de dezvoltare, ce va însemna 2015 pentru Shakespeare School?
Pentru 2015, ne propunem să creştem, atât în ceea ce priveşte numărul de cursanţi, cât şi în ceea ce priveşte pregătirea şi expertiza echipei de profesori, să adăugăm în portofoliu noi certificări pentru a oferi, în continuare, cursanţilor noştri cea mai plăcută şi eficientă metodă de învăţare a limbii engleze. De asemenea, ne dorim să consolidăm o serie de parteneriate strategice atât pe partea educaţională, cât şi pe cea comercială, pentru a susţine şi dezvolta împreună proiectele Asociaţiei Shakespeare School Pentru Educaţie.
Care este părerea dvs. despre sistemul naţional de învăţământ?
Am ieşit din sistemul naţional de învăţământ de mai bine de 12 ani, când am trecut de partea cealaltă, a sistemului privat. Însă am fost şi sunt întotdeauna la curent cu ceea ce se întâmplă în şcolile şi liceele de stat. Cred că mai este nevoie de muncă la capitotul metode de predare şi motivare a elevilor. Acelaşi lucru îl aflu şi din feedback-ul cursanţilor noştri care compară mereu ceea ce se întâmplă la cursurile noastre cu ceea ce se întâmplă la orele de engleză de la şcoală. Pe lângă metoda de predare, şi profesorii au un rol important în motivarea elevilor în a îndrăgi şi a învaţă cu plăcere o materie. Trebuie să le fie nu doar profesori, ci modele de urmat, mentori şi prieteni în acelaşi timp.