Tabelul tarifelor de taxare pentru camioane în Ungaria în 2024
Începând cu 1 ianuarie 2024, există noi taxe pentru camioanele care circulă pe drumurile din Ungaria. Aceste taxe se aplică acelor camioane care cântăresc mai mult de 3,5 tone. Taxele au două componente:
Taxa de infrastructură. Această taxă ajută la acoperirea costurilor de construire, întreținere, exploatare și îmbunătățire a anumitor secțiuni de drum. Valoarea acestei taxe depinde de lungimea secțiunii de drum și de tipul de drum (cum ar fi drumul expres sau drumul principal). Legea stabilește tariful de bază pentru această taxă, care variază și în funcție de numărul de osii de pe camion.
Taxa de externalitate. Această taxă este menită să acopere costurile de mediu legate de poluarea fonică și a aerului și de emisiile de dioxid de carbon din transportul rutier.
Valoarea acestei taxe este influențată de factori precum lungimea secțiunii de drum, numărul de osii ale camionului, clasa de emisii a vehiculului sau dacă drumul se află într-o zonă suburbană sau interurbană. Tarifele pentru costurile de mediu sunt în euro și se modifică în funcție de cursul de schimb al forintului maghiar.
Atât taxa de infrastructură, cât și taxa de externalitate s-au modificat de la 1 ianuarie 2024. Tarifele specifice pentru aceste taxe pot fi găsite în tabelul furnizat de Serviciile Naționale de Plată a Taxelor din Ungaria.
Ce s-a schimbat în sistemul de taxare pentru camioane în Ungaria începând din ianuarie
Începând cu 1 ianuarie 2024, vor avea loc câteva modificări importante la sistemul de taxare pentru camioane în Ungaria. Iată ce trebuie să știți:
- Introducerea categoriei J5 pentru taxele pentru camioane în Ungaria 2024
Sistemul de taxare electronică, conform Decretului Guvernului, va include acum o nouă categorie numită J5 pentru camioanele cu 5 sau mai multe axe. Categoria J4 va include acum doar camioane cu patru axe.
- Noi categorii de mediu pentru taxele pentru camioane în Ungaria 2024
În urma Directivei Eurovigneta, actualele 7 categorii de mediu vor fi înlocuite cu 9 noi categorii:
- EURO 0,
- EURO I,
- EURO II,
- EURO III,
- EURO IV,
- EURO V,
- EURO VI,
- vehicul cu emisii reduse,
- vehicul cu emisii zero.
Categoria de mediu a unui camion este specificată în certificatul său de înmatriculare.
-
Modificări ale secțiunilor de drum cu taxă în Ungaria 2024
Noi secțiuni de drum vor fi adăugate sistemului de taxare electronică HU-GO de pe 1 ianuarie 2024. Aceste secțiuni vor necesita acum plata în cadrul sistemului de taxare electronică.
- Modificări în plata taxei pentru camioane în Ungaria 2024
Cu înregistrare HU-GO: Plata în avans a taxei va fi posibilă numai folosind o unitate de bord (OBU) începând cu 1 ianuarie 2024. Biletele de rută nu mai pot fi achiziționate folosind soldul HU-GO.
Soldul HU-GO poate fi reîncărcat în avans prin plata online cu cardul bancar sau prin transfer bancar.
Fără înregistrare HU-GO. Plata taxelor se poate face folosind un bilet de traseu achiziționat în avans, fără înregistrare pe sistemul HU-GO. Biletele de rută sunt netransferabile și valabile pentru o singură călătorie până la sfârșitul zilei următoare. Biletele de traseu pot fi achiziționate doar online și trebuie plătite prin plata online cu cardul bancar. De la 1 ianuarie 2024, biletele de traseu nu pot fi valorificate, iar detaliile de cumpărare vor fi folosite pentru facturare.
Tarife de taxare în Ungaria de la 1 octombrie 2023
Guvernul Ungariei a anunțat modificări semnificative ale tarifelor de drum cu taxă care au intrat în vigoare de la 1 octombrie 2023, ceea ce poate duce la o creștere cu 17% – 34% a taxei pentru camioane. Conform regulamentului, aceste ajustări se bazează pe rata inflației indicelui prețurilor de consum în luna iulie.
Tarife brute de taxare, inclusiv taxa pe valoarea adăugată în sistemul de taxare electronică, per companie privată de servicii naționale de plată a taxelor. Oficiul Central de Statistică a raportat o rată notabilă a inflației de 17,6% în iulie 2023 față de aceeași lună a anului precedent. Aceste schimbări vor avea un impact direct asupra costurilor de transport și asupra planificării logisticii pentru întreprinderile care operează în Ungaria.
Înțelegerea modificărilor tarifelor rutiere cu taxă în Ungaria
În Ungaria, responsabilitatea pentru plata taxelor pentru camioane revine în primul rând operatorilor sau proprietarilor de vehicule grele de marfă care utilizează rețeaua rutieră. Aceste taxe sunt percepute pentru vehiculele cu o greutate brută maximă admisă care depășește 3,5 tone, iar plata este obligatorie pentru utilizarea autostrăzilor și drumurilor principale.
Autoritatea responsabilă de colectarea plăților de taxe în Ungaria este National Toll Payment Services PLC (Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. sau NÚSZ). Aceștia administrează și supraveghează întregul sistem de colectare a taxelor.
Este recomandabil să vizitați site-ul web NÚSZ sau să contactați serviciul de asistență pentru clienți pentru cele mai recente actualizări privind tarifele, reglementările și orice modificări în procesul de colectare a taxelor. Aici se pot oferi detalii specifice cu privire la opțiunile de plată, scutiri și cerințe suplimentare pentru camioanele care utilizează rețeaua rutieră din Ungaria.
Iată link-ul către site-ul lor: National Toll Payment Services PLC (NÚSZ)
Creșterea impactului taxei rutiere asupra industriei de transport
Costuri crescute. Cu rata inflației de 17,6%, companiile pot anticipa o creștere semnificativă a costurilor de transport. Tarifele mai mari ale drumurilor cu taxă vor avea un impact direct asupra cheltuielilor de operare ale companiilor de logistică, transportatorilor și expeditorilor. Este esențial ca întreprinderile să ia în considerare aceste modificări ale costurilor în timp ce planifică bugetele și strategiile de prețuri.
Planificare financiară. Ajustările tarifelor rutiere necesită o reevaluare a planificării financiare pentru operațiunile de transport în Ungaria. Companiile trebuie să analizeze impactul potențial asupra marjelor de profit și să încorporeze aceste schimbări în previziunile lor financiare. Gestionarea eficientă a costurilor și gestionarea bugetului vor fi vitale pentru menținerea profitabilității în fața creșterii cheltuielilor cu taxele.
Optimizarea rutelor. Pentru a atenua impactul costurilor mai mari cu taxele, managerii de logistică și planificatorii de transport ar putea avea nevoie să-și optimizeze rutele. Prin folosirea unor platforme sofisticate de management al transportului, cum ar fi IMPARGO, companiile pot utiliza algoritmi avansați pentru a identifica rute rentabile care reduc la minimum distanța parcursă pe drumurile cu taxă, reducând astfel cheltuielile cu taxele.
Colaborare și consolidare. Modificările tarifelor de taxare pot determina companiile să exploreze oportunitățile de colaborare și să consolideze livrările pentru a optimiza costurile. Prin combinarea încărcăturilor sau prin parteneriat cu alte companii, furnizorii de transport pot distribui cheltuielile cu taxele între mai multe părți, reducând povara fiecărui participant în parte.
Adoptarea tehnologiei. Pentru a gestiona eficient tarifele în schimbare ale drumurilor cu taxă și complexitățile logistice asociate, companiile ar trebui să ia în considerare adoptarea unor platforme inovatoare de management al transportului, cum ar fi IMPARGO TMP. Aceste platforme oferă caracteristici precum actualizări în timp real ale tarifelor, optimizarea rutelor și instrumente de analiză a costurilor, permițând companiilor să ia decizii în cunoștință de cauză și să își eficientizeze operațiunile, informează Impargo.