Parlamentul European a votat noua legislație pentru serviciile mass-media audiovizuale care prevede reguli noi pentru publicitate.
Noile reguli vor defini limite de publicitate și vor impune o cotă maximă de 20% publicitate în perioada de difuzare zilnică între orele 6.00 și 18.00, oferind difuzorului flexibilitatea de a-și adapta perioadele de publicitate.
Pentru a spori diversitatea culturală și a promova conținutul european, 30% din conținutul programelor de canale TV și platformelor de video la cerere va trebui să fie european.
Legislația revizuită nu se aplică doar grupurilor media tradiționale, ci și platformelor de video la cerere și de partajare a materialelor video, precum Netflix, YouTube sau Facebook, și celor de transmisii video în direct.
Având în vedere că vizionarea de filme pe internet este una dintre activitățile favorizate de copii de timpuriu, noua legislație va include o mai bună protecție a minorilor, inclusiv reducerea expunerii copiilor la publicitatea privind alimentele sau băuturile nesănătoase, interzicând publicitatea pentru tutun, țigări electronice și alcool în programele de televiziune pentru copii și în platformele de partajare a materialelor video.
Noile reguli vor interzice, de asemenea, orice conținut care incită la violență, ură și terorism, iar violența gratuită și pornografia vor fi supuse celor mai stricte reguli. Platformele de partajare a materialelor video vor trebui, de asemenea, să reacționeze rapid atunci când conținutul este semnalat de utilizatori ca fiind dăunător.
Acordul trebuie aprobat oficial de Consiliul UE înainte ca actul legislativ revizuit să poată intra în vigoare. Statele membre au la dispoziție 21 de luni de la intrarea sa în vigoare pentru a transpune noile norme în legislația națională.
SURSA: Parlamentul European