Asociația Utilizatorilor de Servicii Financiare a cerut conducerii ASF să elimine această aberație mai ales că șoferii sunt amendați între 1.000 și 2.000 de lei și rămân și fără certificatul de înmatriculare chiar dacă au plătit online asigurarea de răspundere civila.
Alin Iacob, președintele Asociației Utilizatorilor de Servicii Financiare, a explicat la Digi24 că este nevoie de un proces amplu de modificare în domeniul polițelor RCA, dar că cea privind amendarea șoferilor care nu prezintă pe hârtie polița este cea mai urgentă problemă.
„O asemenea cerință aberantă afectează mii de șoferi. Vorbim de o situație în plină pandemie. Prezentarea documentelor către polițiștii rutieri reprezintă și un posibil risc de infectare. Trebuie să renunțăm la pix și hârtie cel puțin pentru cei care își permit asta”, a spus Alin Iacob.
Potrivit unui răspuns ASF pentru Digi24, venit în urmă cu puțin timp, situația se va rezolva: „Autoritatea de Supraveghere Financiară a făcut deja demersurile necesare pentru modificarea normei iar în 10 zile forma finală va fi aprobată de către Consiliul A.S.F.”.
ASF dorește modificarea normelor privind RCA
De câteva săptămâni, ASF analizează modificarea normei 20/2017 privind RCA. La discuții participă și asociații reprezentative ale firmelor de asigurare, brokerilor, service-urilor auto, lichidatorilor de daună și transportatorilor, împreună cu unele asociații de consumatori și păgubiți.
ASF vrea să schimbe regulile RCA, arată economica.net, care susține că se află în posesia documentului care adună toate amendamentele pe marginea cărora se poartă discuțiile. Modificările sunt extrem de importante mai ales că vor avea un impact major asupra celor peste 6 milioane de șoferi asigurați în România. Discuțiile de la ASF au loc în contextul unei mai vechi încercări de a modifica legislația RCA, care implică și schimbarea legii 132/2017, procedură aflată în desfășurare în Parlament. Schimbările ar fi necesare în condițiile declanșării procedurii de infrigement împotriva României și escaladării tensiunilor dintre firmele de asigurare și service-uri/transportatori.
Potrivit sursei citate, ASF ar umări eliminarea articolului care arată că firmele de asigurare sunt obligate să notifice ASF cu 60 de zile înainte de a modifica tarifele.