Anunț de ultim moment pentru părinți și elevi. Este vorba despre Legea Educaţiei Naţionale. Sesizarea făcută de președintele Klaus Iohannis a fost amânată. La ce dată urmează să fie discutată?
Curtea Constituţională a României a amânat, miercuri, pentru data de 18 noiembrie pronunțarea privind sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis privind neconstituţionalitatea Legii pentru modificarea articolului 7 din Legea Educaţiei Naţionale 1/2011, prin care se interzice în instituţiile de învăţământ referirea la identitatea de gen.
„Cu privire la obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea art.7 din Legea educației naționale nr.1/2011, obiecție formulată de Președintele României, Curtea Constituțională a amânat pronunțarea pentru data de 18 noiembrie 2020”, arată Curtea Constituțională a României.
Ce prevede legea
Administrația Prezidențială informează că această lege contravine unor prevederi constituţionale referitoare la statul de drept şi principiul separaţiei puterilor în stat.
Mai exact, legea interzice în unităţile, instituţiile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale, inclusiv în unităţile care oferă educaţie extraşcolară, activităţile “în vederea răspândirii teoriei sau opiniei identităţii de gen, înţeleasă ca teoria sau opinia că genul este un concept diferit de sexul biologic şi că cele două nu sunt întotdeauna aceleaşi”, precum şi a activităţilor care contravin principiilor prevăzute la art. 3 al Legii 1/2011.
În ceea ce privește sesizarea președintelui Klaus Iohannis, șeful statului afirmă că legea sesizată la CCR contravine articolului 29 privind libertatea conştiinţei din Legea fundamentală.
“Considerăm că prin legea dedusă controlului de constituţionalitate se impune un stereotip/clişeu în ceea ce priveşte rezultatul cercetării unor anumite teorii/opinii, care trebuie să fie unul şi acelaşi, să se încadreze într-un tipar şi să nu se orienteze într-un anumit sens sau scop, în caz contrar, sancţiunea fiind interzicerea activităţii de răspândire a respectivelor teorii/opinii în mediul specific educaţional.
În cazul de faţă, învederăm că soluţia Parlamentului de a impune prin lege ce activităţi, teorii sau opinii şi cu ce scop se pot constitui acestea în activităţi educative care să poată fi desfăşurate în unităţile de învăţământ şi, prin urmare, ce discipline se pot studia în mediul şcolar sau academic contravine libertăţii individuale de conştiinţă întrucât, prin această formă, dispoziţia normativă este de natură să îngrădească libertatea de gândire şi a opiniilor”, susţine Klaus Iohannis.