Legea care va inlocui taxa auto este nedreapta, intrucat sunt "pedepsiti" toti posesorii de autovehicule, a declarat Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Aautomobile (APIA). Totusi, vicepresedintele APIA a mentionat ca daca este nevoie sa se treaca de la taxa de prima inmatriculare la un impozit anual, acest lucru ar fi cel mai bine sa sa faca gradual. Mai mult, Brent Valmar a punctat din nou necesitatea ca programul "Rabla" sa fie extins si pentru vehi
Legea care va inlocui taxa auto este nedreapta, intrucat sunt „pedepsiti” toti posesorii de autovehicule, a declarat Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Aautomobile (APIA).
Totusi, vicepresedintele APIA a mentionat ca daca este nevoie sa se treaca de la taxa de prima inmatriculare la un impozit anual, acest lucru ar fi cel mai bine sa sa faca gradual.
Mai mult, Brent Valmar a punctat din nou necesitatea ca programul „Rabla” sa fie extins si pentru vehiculele comerciale usoare si grele, dar mai ales, necesitatea implementarii sistemului de leasing pentru achizitionarea de autovehicule prin acest program.
„Vorbest in numele APIA cand spun ca implementarea sistemului de leasing este o chestiune extrem de importanta, la fel ca extinderea programului pentru vehiculele comerciale”, a punctat Valmar.
Pe de alta parte, aceasta afirmatie a fost contrazisa de catre secretarul de stat in Ministerul Mediului, Dan Carlan, care a spus ca, din contra, forma actuala a taxei auto este „discriminatorie” pentru ca nu platesc toti cei ce polueaza.
„Pentru noi, scopul este sa protejam mediul. Vom alege o varianta prin care sa nu discriminam pe nimeni”, a explicat Carlan.
Pe de alta parte, reprezentantul Ministerului Mediului a precizat ca pentru anul 2010, reglementarile din programul „Rabla” vor fi la zi, astfel incat „data de 1 ianuarie ne va gasi pregatiti”.