Legea RCA care urmează să fie votată azi în plen în Parlament a fost modificată pe ascuns în detrimentul transportatorilor, de cître ASF împreună cu mai mulţi parlamentari, acuză patronatele din trasnporturi. "FORT, UNTRR, APTE2002 ș APULUM  prezente astăzi printr-un reprezentant la lucrările Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților pe proiectul de lege RCA, au constatat cu stupoare că materialul transmis de Senat către această comisie a fost modificat brutal în ultimele 24 de ore", se arată într-un comunicat trimis de către aceştia. tirbirea proiectului inițial a fost făcută într-o lipsă de transparență totală chiar de către reprezentanții ASF prezenți ieri la Senat, în condițiile în care niciunul din patronatele din transporturi nu a fost invitat la discuții!", se mai arată în comunicat.

Textul care prevedea introducerea tarifului de referință ca principiu de bază în construcția tarifului de primă RCA a dispărut față de forma inițială negociată cu transportatorii, fiind de fapt un „copy-paste” din Ordonanța de Urgență a Guvernului care prevede ca tariful de referință să funcționeze doar pentru o perioadă de 6 luni, spun transportatorii. 

O altă modificare semnalată de transportatori la Legea RCA este legată de dispariția plafonului de 25% raportat cheltuielilor administrative și de vânzare a polițelor ce fusese acceptat inițial în forma negociată cu Comisia de Buget Finanțe a Senatului.

"În numai două săptămâni, după proteste și audieri, o parte dintre senatori își bat joc de piața de transport, modificând total netransparent ceea ce anterior fusese agreat și asumat. Totodată nici Ordonanța de Urgență publicată  ieri în Monitorul Oficial nu corespunde proiectului inițial de OUG publicat de Ministerul de Finanțe, varianta publicată în Monitorul Oficial nefiind funcțională întrucât exact la articolul care menționa termenul de 6 luni în care ar funcționa tariful de referință, stabilește ca acesta să fie cu caracter orientativ și nicidecum obligatoriu a fi alocat ca plafon maximal. La aliniatul 2 al aceluiași articol 18 este în mod eronat menționat art. 34, alin. 3, în loc de art. 36 alin. 3.", se mai arată în comunicat.

FORT, UNTRR, APTE2002 și APULUM au solicitat astăzi membrilor Comisiei de Transporturi din Camera Deputățiilor amânarea votului și întocmirea raportului pe variantă transmisă de Senat,"tocmai pentru faptul că a fost modificată brutal și netransparent, lucru pe care cu majoritatea celor prezenți, Comisia de Transporturi l-a agreat".