Legile Educației au fost incluse pe ordinea de zi a ședinței de miercuri a Guvernului. Acestea sunt în dezbatere publică din 27 februarie și erau programate pentru a fi dezbătute în şedinţa din 23 martie a Guvernului.

Totuși, discuțiile au fost amânate în contextul în care ministrul Ligia Deca a lipsit din cauza infecției cu COVID-19.

Legile Educației au fost incluse pe ordinea de zi a ședinței de Guvern

Ministrul Educației a precizat la finalul şedinţei de Executiv din data de 9 martie că proiectele de legi ale educaţiei analizate la Guvern au suferit anumite clarificări.

De asemenea, aceasta a prezentat câteva dintre schimbările aduse în proiecte în urma celor 470 de propuneri primite prin e-mail, până în data de 7 martie, la Ministerul Educaţiei.

„În ceea ce priveşte legea învăţământului preuniversitar, în primul rând au fost aduse nişte clarificări legislative, ca urmare a observaţiilor primite, cu privire la organizarea învăţământului special. De exemplu, am clarificat care sunt dimensiunile formaţiunilor, s-au făcut nişte corelări vizavi de momentul în care se poate merge pe desegregare.

Adică, numai în momentul în care există resursele necesare de sprijin în fiecare şcoală. De asemenea, au fost aduse clarificări cu privire la procesul de încadrare a copiilor în diferite forme de sprijin pentru învăţământul special”, a spus Ligia Deca la momentul respectiv.

Au fost aduse şi corecţii privind liceele tehnologice şi cele cu profil agricol

Mai mult, ministrul a adăugat că au fost aduse şi corecţii privind liceele tehnologice şi cele cu profil agricol.

„Am clarificat faptul că liceele tehnologice vor fi exceptate de la asumarea aceea cu două treimi a numărului de clase, asumarea filierei, acestea putând îngloba multiple filiere, tocmai având la bază observaţiile primite că multe astfel de licee sunt situate în zone care nu au alternative de alte licee şi atunci este bine să păstrăm această opţiune pentru familii şi pentru tineri.

De asemenea, am completat prevederile privind învăţământul preuniversitar de profil agricol prin extinderea posibilităţii ca Ministerul Agriculturii să finanţeze specializări noi sau programe de perfecţionare pentru cadrele didactice”, a completat ministrul.

Au fost actualizate o serie de prevederi care vizează învățământul superior

Au fost actualizate și o serie de prevederi care vizează învățământul superior şi au fost aduse clarificări ca urmare a discuţiilor cu partenerii sociali vizavi de statutul personalului didactic.

„Alte adăugiri au mai vizat: formarea profesională a adulţilor, zona de învăţământ sportiv şi păstrarea specializării pedagogice pentru învăţământul primar şi preşcolar. (…) Am clarificat nişte elemente în zona de finanţare, deci cum se realizează construcţia bugetară.

Am clarificat o serie de articole care vizează învăţământul centrat pe student. De asemenea, am introdus o serie de măsuri pentru creşterea transparenţei instituţionale, inclusiv publicarea tuturor CV-urilor cadrelor didactice titulare sau asociate, în aşa fel încât să existe o mai bună transparenţă vizavi de calitatea fiecărei universităţi şi diversitatea programelor oferite. S-au făcut şi clarificări tehnice vizavi de zona de etică universitară”, a completat Ligia Deca.