”În premieră, în luna aprilie, supermarketurile Carrefour vor comercializa legume româneşti certificate ecologic, în condiţiile în care până în prezent nu se regăseau decât legume bio aduse din import. Pentru început, vom livra doar în magazinele din Bucureşti pentru că avem cantităţi limitate, dar ne vom extinde şi către cele din ţară. Legumele provin dintr-un mare bazin legumicol al ţării, Izbiceni, unde există o suprafaţă însemnată de solarii aflate în conversie către agricultura ecologic”, a spus Cioceanu, citat de Agerpres. Acesta a precizat că listarea produselor a fost deja realizată, iar prima livrare se va face, cel mai probabil, în această săptămână.
Produsele agricole aflate în conversie sunt obţinute fără utilizarea chimicalelor, însă terenurile de pe care sunt cultivate trebuie ”curăţate” de pesticidele şi îngrăşămintele folosite anterior şi abia după o perioadă de conversie de 2-3 ani de zile, aceste produse vor putea fi certificate ecologic. Preţurile produselor aflate în conversie sunt cu circa 5% mai mari decât cele obţinute în agricultura convenţională, în timp ce produsele certificate ecologic au un plus de 5-10 procente faţă de cele în conversie.
Asociaţia Operatorilor din Agricultura Ecologică – 'Bio-România' a semnat în toamna anului 2013 un parteneriat cu Carrefour România pentru distribuirea în reţeaua naţională de magazine a produselor bio provenite de la producători şi procesatori de la sate, un proiect iniţiat de către europarlamentarul Daciana Sârbu şi susţinut de ministrul Agriculturii, Daniel Constantin şi de Ambasada Franţei.
În cadrul acestui proiect au fost listate în hipermarketuri din Bucureşti şi din ţară aproximativ 70 de produse ecologice româneşti, printre care produse de panificaţie ecologice, produse lactate, orez bio românesc, miere de zmeură, salcâm, tei, mere ecologice, vinuri, fructe de pădure ecologice congelate şi seminţe de tot felul.
”După 8 luni de la semnarea parteneriatului cu Carrefour vânzările de produse bio româneşti au depăşit 100.000 de lei pe lună. Datorită parteneriatului încheiat cu retailer-ul Carrefour a crescut şi consumul intern de produse bio, chiar dacă produsele bio româneşti continuă să plece într-o proporţie mare către pieţele externe”, a subliniat şeful Bio-România, potrivit Agerpres. Cioceanu a mai precizat că în Săptămâna Mare s-a făcut o primă livrare de produse ecologice către un alt mare lanţ de magazine prezent pe piaţa locală, respectiv către Selgros.
România are un potenţial imens în agricultura ecologică, cu o suprafaţă de 300.000 de hectare de tern arabil certificat ecologic pentru producţie şi alte 500.000 de pajişti şi un număr de 15.000 de operatori înregistraţi în sistem la finele anului 2013. România exportă 80% din producţie, în special materie primă şi foarte puţine produse procesate.