Turismul de afaceri se îndreapta doar în mică măsură spre companiile aeriene low-cost, chiar şi în ciuda crizei financiare, potrivit declaraţiei Soranei Moldoveanu, director general al companiei de travel management BCD Travel România.

„Turiştii de business care se reorientează către liniile aeriene low-cost, pe piaţa din România, aparţin unor companii locale”, a afirmat Sorana Moldoveanu. În acelaşi timp, aceasta a declarat că multinaţionalele rămân „fidele” companiilor tradiţionale, tratând cu mai multă seriozitate subiectul turismului de business.

Oficialul BCD Travel România a mai subliniat că în special sectorul leisurse se reorientează, în această perioadă, spre companiile aeriene low-cost.

„Segmentul de business travel se află în plin proces de reaşezare, situaţia fiind influenţată puternic de reducerea bugetelor anuale pentru deplasari în companiile multinationale”, a mai declarat Sorana Moldoveanu.

Aceasta a adăugat că firmele din România şi-au redus bugetele de calatorie cu aproximativ 15%, în contextul crizei, în primul trimestru al anului în curs.

BCD Travel România a înregistrat în 2008 o cifră de afaceri de 11 milioane de euro.

„Pentru anul 2009 nu putem face o estimare privind cifra de afaceri, ţinând cont de condiţiile actuale de pe piaţă. Tot ce dorim este să ne menţinem pozitia, respectiv locul al doilea pe piaţa de turism de business”, a declarat Sorana Moldoveanu.

BCD Travel România este o franciză a grupului BCD Travel, acţionarii fiind Sorana Moldoveanu şi Oana Ulan.

Compania a intrat pe piaţa din România în 2007. Activitatea firmei este reprezentată în proporţie de peste 62-65% de segmentul de ticketing, rezervările de hoteluri acoperă 30% iar partea de meeting & incentive vizează 5-8%.