'Administratorii de fond forestier proprietate publică a statului pot procesa materiale lemnoase în instalaţiile proprii şi pot exploata masă lemnoasă în regie proprie sau prin prestaţii, numai dacă aceasta a făcut obiectul a cel puţin unei licitaţii. La art.12 se instituie ca tip de licitaţie, pe lângă licitaţia publică cu strigare şi licitaţia publică în plic închis şi licitaţia publică mixtă şi licitaţia electronică. Administratorii fondului forestier proprietate publică au obligaţia de a asigura personalului silvic un volum anual de 6 metri cubi lemn pentru foc şi 10 metri cubi lemn pentru construcţii, pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în contractele colective de muncă şi în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă 59/2000 privind Statutul personalului silvic, cu modificările şi completările ulterioare', se arată în documentul citat. 

Potrivit sursei citate, Comisia de licitaţie/negociere admite participarea la negociere a operatorilor economici/grupurilor de operatori economici care au fost înscrişi şi au participat la licitaţie şi care îndeplinesc două condiţii: au capacitate disponibilă de exploatare în conformitate cu Certificatul de atestare pentru lucrări de exploatare forestieră, respectiv că pot face dovada depunerii garanţiei de contractare. 

De asemenea, în ceea ce priveşte preţul de pornire la negociere se arată că acesta 'nu poate fi mai mic decât preţul de pornire la licitaţie stabilit pentru partida/lotul/piesa în cauză'. 

'Negocierea se poate face în sens crescător sau descrescător. Pentru masa lemnoasă pe picior preţul rezultat din negociere nu poate să fie mai mic decât preţul mediu al APV (Actul de Punere în Valoare, n.r.), iar pentru masa lemnoasă fasonată preţul rezultat din negociere nu poate scădea cu mai mult de 20% decât preţul de pornire la licitaţie', conform Notei de fundamentare. 

Prezentul proiect de act normativ prevede, totodată, că instituirea separării evidenţelor contabile de către administratorii de fond forestier proprietate publică care realizează atât administrarea fondului forestier, cât şi activitatea de operator economic care are ca obiect exploatarea şi/sau prelucrarea de masa lemnoasă provenită din fondul forestier pe care îl administrează. 

Transparenţa valorificării de materiale lemnoase fasonate de către administratorii de fond forestier proprietate publică se va asigura prin publicarea unui catalog al masei lemnoase pe picior pusă în valoare pentru producţia fiecărui an de către aceste entităţi pe site-urile www.rosilva.ro, respectiv www.ocoalederegim.ro şi prin oferirea, în primă etapă, a partizilor selectate pentru a fi exploatate în regie proprie sau cu terţi la licitaţiile de masă lemnoasă pe picior, dar cu preţuri de pornire calculate ca preţuri 
reziduale, conform definiţiei din proiectul de Hotărâre de Guvern. 

Proiectul de HG pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică se află în dezbatere publică pe site-ul MMAP, iar persoanele şi instituţiile interesate pot transmite opinii/propuneri/sugestii, până cel târziu pe data de 16 aprilie 2016 la ministerul de resort, Direcţia Politici şi Strategii în Silvicultură.

AGERPRES