Compania de IT Lenovo a înregistrat, în primul trimestrul al acestui an fiscal, care s-a încheiat la 30 iunie, un profit operaţional de 82 milioane, de cinci ori mai mare faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei.Din acest profit se exclude un milion de dolari, reprezentând costurile de restructurare. Câştigurile pe acţiune pentru primul trimestru fiscal au fost de 0,57 cenţi. Vânzările consolidate în perioada menţionată s-au mărit cu 49,6%
Compania de IT Lenovo a înregistrat, în primul trimestrul al acestui an fiscal, care s-a încheiat la 30 iunie, un profit operaţional de 82 milioane, de cinci ori mai mare faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei.
Din acest profit se exclude un milion de dolari, reprezentând costurile de restructurare. Câştigurile pe acţiune pentru primul trimestru fiscal au fost de 0,57 cenţi.
Vânzările consolidate în perioada menţionată s-au mărit cu 49,6%, atingând suma de 5,1 miliarde dolari. Profitul global a crescut cu 38,6%, până la suma de 523 milioane dolari, cu o rată de profit brută de 10,2%.
Pentru primul trimestru fiscal, vânzările globale de PC-uri Lenovo au crescut cu 48,1%, în comparaţie cu rata de creştere a industriei globale de 20,9% pentru aceeaşi perioadă.
Pe parcursul primului trimestru, Lenovo a atins pentru prima oară o cotă de piaţă de 10,2% şi a depăşit rata medie de creştere a industriei pentru al cincilea trimestru consecutiv.
Vânzări duble în Europa Centrală şi de Est
În ceea ce priveşte ţările în curs de dezvoltare, în care este inclusă şi Europa Centrală şi de Est, vânzările consolidate Lenovo s-au dublat faţă de anul trecut, ajungând la 821 millioane dolari pentru primul trimestru, adică 16% din vânzarile globale. În această regiune, vânzările Lenovo au crescut cu 69%, în comparaţie cu rata medie a industriei de 26%.
„În prezent, ponderea laptop-urilor de business acoperă circa 40%, în timp ce laptop-urile mai puţin rapide, adresate segmentului consumer, deţin 60% din vânzările Lenovo în România“, a declarat Aurel Neţin, country manager România & Moldova.
Pe parcusul primului trimestru, Lenovo a lansat smartphone-ul Lenovo în China, după achiziţia de la începutul anului 2010 a Lenovo Mobile, prin care şi-a extins portofoliul cu terminale mobile.
Lenovo este o companie formată în urma achiziţionării de către Lenovo Group a fostei Divizii de Computing Personal a IBM. Lenovo deţine centre de cercetare importante în Yamato, Japonia, în Beijing, Shanghai şi Shenzhen, China şi în Raleigh, Carolina de Nord.
SURSA: Agerpres