Lenovo a anunţat astăzi rezultatele pentru al patrulea trimestru fiscal şi pentru anul fiscal 2011/2012, încheiate în 31 martie 2012. Cu vânzări anuale record de 29.6 miliarde dolari, în creştere cu aproape 37 procente faţă de anul anterior, Lenovo a încheiat anul financiar în poziţia celui de-al doilea producător de PC-uri din lume, cu o cotă de piaţă record calculată pentru întregul an de 12.9 procente.
Pe parcursul anului fiscal 2011/2012 Lenovo a continuat să demonstreze capacitatea de a implementa strategia de “protecţie si atac” pe pieţele mature şi respectiv pe cele emergente, simultan cu asigurarea unei creşteri echilibrate în toate zonele, toate segmentele de clienţi şi liniile de produse. Rezultatul este un profit anual pre-impozitare record de 582 milioane dolari, o creştere de 63 procente faţă de anul anterior.
În timpul celui de-al patrulea trimestru fiscal, vânzările consolidate ale Lenovo au crescut cu 54procente, până la 7.5 miliarde dolari. Pentru al zecelea trimestru consecutiv, Lenovo a fost compania cu cea mai mare creştere dintre primii patru producători de PC-uri din lume, cu livrări globale de computere în creştere cu 44% faţă de anul anterior. Comparativ cu rata generală de creştere a acestei industrii, de numai 4.6 procente de la un an la altul, Lenovo a reuşit să depăşească viteza de dezvoltare a industriei pentru al 12-lea trimestru consecutiv.
Lenovo a obţinut un profit pre-impozitare de 102 milioane USD în al patrulea trimestru fiscal, ceea ce reprezintă o creştere impresionantă de 69de procente faţă de intervalul similar din anul anterior.
Profitul brut al companiei în al patrulea trimestru fiscal a crescut până la 806 milioane dolari, în creştere cu 34% faţă de perioada similară a anului anterior. Marja brută a profitului a fost de 10.8 %. profitul operaţional în al patrulea trimestru fiscal a fost de 102 milioane dolari, în creştere cu 46% faţă de anul anterior, în timp ce profitul atribuibil acţionarilora crescut într-un an cu 59%, până la 67 milioane dolari.
Al patrulea furnizor de tablete din lume
Vânzările consolidate globale de laptopuri Lenovo au crescut în al patrulea trimestru fiscal cu 41 de procente faţă de anul anterior, până la 4.2 miliarde dolari, ceea ce reprezintă 56 % din vânzările totale ale companiei. În aceeaşi perioadă, livrările globale de PC-uri Lenovo au crescut cu 44%, de aproape nouă ori mai mult decât creşterea generală a industriei, de numai 5%. În al patrulea trimestru, Lenovo a lansat laptopul hibrid ThinkPad X1, cu o durată de descărcare a bateriei de până la 10 ore, şi ultrabook-ul Thinkpad T430u, primul ultrabook de business al companiei, cu un design extrem de subţire şi uşor. Mai mult, Lenovo a lansat mai multe laptopuri din gama IdeaPad, destinată utilizatorilor generali. Această gamă dispune de un spectru larg de stiluri, culori şi niveluri de performanţă pentru fiecare consumator, de la profesionişti aflaţi mereu în mişcare până la studenţi şi toţi ceilalţi utilizatori.
În al patrulea trimestru fiscal, livrările globale de PC-uri desktop au crescut cu 43% de la un an la altul, de aproape nouă ori mai mult decât creşterea generală a industriei, de numai 5%.Vânzările de PC-uri desktop Lenovo au crescut în aceeaşi perioada până la 2.4 miliarde dolari, şi reprezintă 32% din vânzările globale ale companiei. În al patrulea trimestru, Lenovo a lansat PC desktop-ulIdeaCentre A720 all-in-one, cu un ecran inovator de 27 de inci care permite un unghi larg de ajustare de la cinci la 90 de grade. O altă noutate a fost noul IdeaCentre K430, un tradiţional PC tower desktopdotat cu grafică duală opţională şi hard-drive dublu.
Lenovo a anunţat o creştere puternică a liniei sale de produse Mobile Internet Digital Home (MIDH), după ce livrările sale de telefoane inteligente au crescut de zece ori mai rapid decât piaţa de profil în China, ceea ce i-a adus companiei o creştere de 8.2 puncte procentuale de la un an la altul, cu o cotă de piaţă la final de trimestru de aproape 10%. Lenovo este în prezent al patrulea furnizor de telefoane inteligente din China. Pe o piaţă care a scăzut dramatic cu 25 de procente de la un an la altul, livrările de telefoane mobile clasice în China au crescut cu 4.5 %, ceea cea mărit cota de piaţă a companiei cu 8.2 puncte procentuale de la un an la altul. Cea mai impresionantă evoluţie în linia de produse MIDH a fost cea a tabletelor, până la o cotă de piaţă de 17.2% în China, ceea ce i-a permis companiei să devină al doilea furnizor de tablete din ţară şi al patrulea din lume.