Compania chineză Lenovo a devenit producătorul de PC-uri numărul doi din regiunea EMEA (Europe, the Middle East and Africa), cu o cotă de piaţă de 11.1%, conform ultimelor rezultate preliminare publicate de IDC pentru trimestrul patru al anului 2012.
Când s-a alăturat companiei în aprilie 2012, preşedintele pentru zona EMEA Gianfranco Lanci şi-a exprimat deschis ambiţia şi planurile ca Lenovo să devină unul din primii trei jucători din regiune până în 2013. La acea data Lenovo era al cincilea jucător din regiune. Lenovo continuă să crească într-un ritm mai rapid decât cel al industriei, cu o apreciere a business-ului de 41.7% în 2012, pe o piaţă care a scăzut cu 1.6%.
“În aprilie 2012 ne-am stabilit un obiectiv foarte clar: să devenim al treilea vendor de PC-uri în EMEA şi să câştigăm peste 10% cotă de piaţă până în 2013. Am atins acest obiectiv cu mult înainte de termenul stabilit. Aceste rezultate ne-au oferit o bază solidă pentru a putea îndeplini următorul nostru obiectiv, de a deveni cel mai mare furnizor de PC-uri din întreaga regiune EMEA. În următorul an Lenovo va aduce pe piaţă produse şi mai inovatoare, va domina zona de retail şi mai mult decât până acum şi îşi va urmări strategia centrată pe conceptul PC+”, a spus Lanci.
Obiectivele Lenovo focalizate în jurul strategiei PC+ depăşesc zona PC-urilor şi tabletelor, acoperind şi piaţa telefoanelor inteligente. În ultimul an telefoanele Lenovo au fost lansate în Rusia, cu intenţia clară de a aduce compania în clasamentul primilor cinci jucători în următorii trei ani.
Regiunea EMEA a contribuit semnificativ în ultimii trei ani la definirea Lenovo ca fiind producătorul de PC-uri cu cea mai mare creştere din lume, cu 15 trimestre în care compania a depăşit evoluţia pieţei de PC-uri în ansamblu. Această evoluţie arată o tendinţă clară şi un ritm puternic pentru Lenovo, orientate către o creştere profitabilă şi sustenabilă în era PC-+.