Lenovo e de neoprit spre locul 1 mondial şi afişează un profit în creştere cu 30%

Lenovo Group, al doilea cel mai mare producător de PC-uri din lume după vânzări, a afişat un profit net trimestrial în creştere cu 30%, peste aşteptările analiştilor, transmite Reuters.

Producătorul ThinkPad a avansat pe piaţa mondială a PC-urilor printr-o politică agresivă de preţuri, achiziţii la nivel internaţional şi prin creşterea rapidă a pieţei domestice, dar creşterea rapidă a cotei de piaţă se simte în detrimentul marjelor subţiri de profit.
Lenovo se confruntă de asemenea cu încetinirea creşterii pe piaţa computerelor personale şi competiţiei dure din parte unor companii precum Apple sau Samsung Eletronics pe piaţa tabletelor şi smartphone-urilor.
Compania îşi doreşte să crească mai repede decât piaţa mondială a producătorilor de PC-uri, fiind pe drumul de a deveni liderul industriei de PC-uri.
Lenovo, care se află pe poziţia secundă după Hewlett Packard după vânzările de PC-uri, a raportat un profit met de 141,4 milioane dolari pentru perioada aprilie-iunie, în creştere de la 108,8 milioane dolari cu un an înainte, a anunţat compania pe bursa din Hong Kong.
Rezultatul a bătut estimările analiştilor chestinaţi de Reuters, care se aşteptau la 131 milioane dolari.
Marja de profit a Lenovo a fost încetinită de rivali precum Dell. Astfel, marja profitului brut a scăzut cu 0,5 puncte procentuale în primul trimestrul de la 12,5% cu un an înainte, pe fondul competiţiei pe preţ în pieţe emergente precum China.
Lenovo, care devenit numărul 2 mondial pe piaţa PC-urilor în trimestrul III 2011, este la doar un pas de a depăşi liderul HP.
Pentru perioada aprilie-iunie, Lenovo a avut o cotă de piaţă de 14,9%, la doar 0,6 puncte procentuale de cota de 15,5% a HP, a spus firma de cercetare de piaţă IDC.