Lenovo a informat că în exerciţiul fiscal 2010, care s-a încheiat la 31 martie 2011, a înregistrat un profit net de 273 milioane de dolari, sau 2,73 dolari pe acţiune, comparativ cu 129,4 milioane de dolari în 2010. Vânzările globale au crescut şi ele cu 30% până la 21,6 miliarde de dolari.
Compania a precizat că cererea a fost stimulată de cererea puternică din China şi alte pieţe emergente, precum şi de revenirea cererii de la companii, care au amânat achiziţionarea de noi computere în urma crizei globale din 2008.
În 2010, China a fost responsabilă pentru 46,4% din vânzările Lenovo (aproximativ 10 miliarde de dolari) în timp ce alte pieţe emergente au fost responsabile pentru 17,9% din total, sau 3,9 miliarde de dolari. Statele Unite, Europa şi alte pieţe mature au fost responsabile pentru 35,7% din vânzări sau 7,7 miliarde de dolari.
Lenovo a mai informat că în 2010 cota sa pe piaţa mondială a crescut până la 10,2%, în creştere cu 1,7 puncte procentuale faţă de 2009.
SURSA: Agerpres