500 de cicliști amatori și profesioniști, au luat parte la competiție și au concurat pe trei trasee, unul dintre ele fiind dedicat și copiilor de peste 8 ani. Atmosfera de festival s-a datorat sponsorilor evenimentului, prezenți în Race Village-ul amplasat în Piața Constituției, care au surprins atât cicliștii, cât și vizitatorii cu activări de poveste, concursuri cu premii și cadouri personalizate, contribuind astfel la o experiență memorabilă pentru toți cei prezenți în Race Village. Mii de persoane au încurajat cicliștii pe trasee, într-o atmosferă de sărbătoare
A treia ediție L’Étape România by Tour de France a adunat la start cca. 2.500 de cicliști, mii de vizitatori în Piața Constituției și spectatori pe traseele evenimentului. Toți aceștia au trăit experiența de top oferită de brandul Tour de France și atmosfera unui festival de ciclism.
L’Étape by Tour de France reprezintă o competiție destinată amatorilor și cicliștilor cu experiență, din țară sau de peste hotare, care vor să pedaleze pe bicicletă de șosea sau mountain bike.
Evenimentul a oferit trei curse destinate tuturor abilităților: City Adventure – 14 km, unde s-au putut înscrie și copii de peste 8 ani, The Ride – 42 km și The Race – 85 km. Din cei cca. 2.500 de concurenți ce au luat statul duminică , 600 au fost înscriși la cursa de 14 km, în timp ce celelalte două curse mai competitive, The Ride de 42 km și The Race de 85 km, au provocat peste 1900 cicliști să se alinieze pentru a porni pe străzile Bucureștiului fără trafic.
Câștigători, cifre notabile, tradiție & legendă
- L’Étape Romania a atras anul acesta în capitală cicliști din 20 țări, cei mai numeroși fiind veniți din Bulgaria.
- Peste 350 de copii și adolescenți au luat startul în concurs, iar veteranul evenimentul a fost în vârstă de 79 ani.
- În Race Village a fost amenajat, cu ajutorul A.S.O., organizatorii internaționali ai evenimentului, Muzeul Tour de France. Cei prezenți au putut descoperi proiecții dedicate istoriei Turului Franței și cicliștilor de top, dar și exponate simbolice care fac Turul Franței atât de special.
- Celebrul tricou galben, simbol al victoriei, excelenței și determinării, revine primilor cicliști amatori sosiți la masculin/feminin în cursa The Race de 85 km, respectiv The Ride de 42 km, conform tradiției L’Étape. Acesta a fost câștigat în acest an de Iryna Vasylieva și de Emanuele Scipione pe traseul de 85 km, campionii pe traseul de 42 km fiind Brigitte Belu și Matei Paris.
- Tricoul verde, marcă a îndrăznelii, vitezei și explozivității, revine cicliștilor amatori cu cel mai bun timp la masculin/feminin pe secțiunea de SPRINT (300m). Aceștia au fost Camelias Vele (23.2 secunde) și Kostadin Kostadinov (22 secunde), participanți pe traseul de 85 km, respectiv Antonia Orzan (24 secunde) și Matei Cucu (23 secunde), înscriși pe traseul de 42 km.
- Tricoul alb revine celor mai rapizi tineri cu vârste sub 25 de ani, la masculin/feminin, pentru cursa The Race 85 km, respectiv The Ride 42 km. Câștigătorii tricoului alb au fost Andreea Manarca și Matei Teodorescu, participanți pe traseul de 85 km, respectiv Brigitte Belu și Matei Paris, înscriși pe traseul de 42 km.
- Câștigătorii invitațiilor L’Étape du Tour 2025 sunt: Iryna Vasylieva, Teodora Savic Popovic, Cecilia Dalvaru, Emanuele Scipione, Matei Teodorescu, Petrișor Rădoi.
- Sub deviza Recycling Tour – SCHIMBARE PRIN RECICLARE, Reciclad’OR și Remat Holding au oferit concurenților și spectatorilor modalități inedite de colectare separată a deșeurilor reciclabile și au dat tonul reciclării prin show-ul Bălașa PercuSSion Group.
- L’Étape Romania, deși doar la a treia ediție, este deja una dintre cele mai mari curse din L’Étape Series.
„Ne bucurăm că putem raporta un nou record de participanți la cea mai importantă cursă de șosea din Romania. Împreună am pus Romania pe harta evenimentelor de top din Europa, L’Étape Romania fiind clasată în top 3 cele mai mari și mai bine organizate din seria internațională de 30 de evenimente din 25 de țări. Mulțumim autorităților care s-au implicat în organizarea în siguranță a curselor, sponsorilor, partenerilor media și participanților. Vă așteptăm la ediția 2025 să stabilim un nou record al bucuriei pedalatului la orice vârstă”, declară Tudor Ștefan Mocuța, CEO MPG.
L’Étape România by Tour de France este un eveniment cu o logistică foarte specială. Peste 8 luni de pregătire, mii de ore de muncă în echipă a peste 300 de tehnicieni, specialiști în comunicare și implementare din partea organizatorilor, autorităților, agențiilor partenere și sponsorilor, peste 400 de voluntari, peste 300 de polițiști și jandarmi, peste 100 de autovehicule de securitate și intervenție în ziua cursei, peste 5.000 de garduri de siguranță și multă determinare pentru a oferi tuturor pasionaților de ciclism o experiență memorabilă.
Rezultatele finale și mai multe detalii despre competiția locală se găsesc pe site-ul oficial: https://romania.letapebytourdefrance.com și pe paginile oficiale:
Facebook: https://www.facebook.com/letaperomania și
Instagram: https://www.instagram.com/letaperomania.
Numeroase companii de top din România s-au alăturat celui mai puternic brand de ciclism din lume. Presenting Partner este Decathlon, iar Sponsor Oficial este Skoda, alături de care s-au implicat, în calitate de sponsori, Dorna și RTPR.
Furnizorii oficiali ai evenimentului sunt: Powerbar, URSUS, Paste Băneasa, Lindab, Reciclad’OR, Remat Holding, Agriro Fresh & Oliveris, ESX, Black Cab, Terapie pentru mișcare, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, De Coltesti-Torockoi, Gramofon, Lura, Herbalsana.
Partenerii evenimentului sunt: Primăria Municipiului București, Maya Textil, Farmacia de detergent, CPI Security, MTB Academy, Bălașa Percussion, SMURD și VESTA.
Europa FM susține evenimentul în calitate de Partener Media Principal, căruia i s-au alăturat TVR, Adevărul, Click!, G4Media, GSP.ro, Revista BIZ, Revista CARIERE, Ziarul BURSA, KLARMEDIA – Partener monitorizare presă, GabrielSolomon.ro, RIDERSCLUB.ro, SPORTYA.net și Biciclistul.ro.
Decathlon sprijină acest eveniment pentru al treilea an consecutiv. Anul acesta, pe lângă sponsorizarea tricourilor din kit-ul de participare, Decathlon a fost prezent cu un stand cu accesorii pentru cicliști și un atelier pentru reglaje de ultim moment. Decathlon, cunoscut pentru misiunea sa de a face sportul accesibil tuturor, continuă să promoveze un stil de viață activ și sănătos prin sprijinirea evenimentelor sportive de prestigiu.
Partenerii instituționali care au susținut evenimentul sunt Ambasada Franței, Institutul Cultural Francez, Federația Română de Ciclism și Primăria Capitalei.
L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este organizat de MPG România, lider de piață pe segmentul proiectelor sportive adresate participanților amatori, cu o experiență semnificativă, care include organizarea a peste 8.000 de evenimente sportive, pe parcursul a peste 27 de ani de activitate. Logistica complexă a evenimentului este implementată în parteneriat cu MTB Academy.
Conceptul evenimentului L’Étape by Tour de France aparține AMAURY SPORT ORGANISATION (A.S.O.), Franța, liderul mondial în organizarea curselor de ciclism și deținătorul legendarului brand Tour de France.
Mai multe detalii despre seria globală de evenimente și despre competiția locală se găsesc pe site-ul oficial romania.letapebytourdefrance.com, iar cei care doresc să intre în cursă se pot înscrie în secțiunea REGISTRATION. Informații la zi se găsesc pe profilurile de
Facebook: https://www.facebook.com/letaperomania și
Instagram: https://www.instagram.com/letaperomania/.
Despre A.S.O.
Datorită prestigioasei competiții Turul Franței, unul dintre cele mai populare evenimente sportive internaționale din lume, clasice prestigioase precum Paris-Roubaix, Liège-Bastogne-Liège, Flèche Wallonne și Paris-Tours, precum și curse pe etape precum Paris-Nisa, Critérium du Dauphiné și Vuelta a España, A.S.O. este liderul mondial în organizarea curselor de ciclism, cu 100 de zile de competiție în fiecare an. Globalizarea ciclismului este unul dintre domeniile sale majore de dezvoltare. Cu Turul Arabiei Saudite, Turul Deutschland și organizarea Cursei Arctice a Norvegiei, A.S.O. continuă să contribuie energic la creșterea ciclismului ca exemplu de transport durabil pentru centrele orașelor.
Despre L’Étape by Tour de France
L’Étape by Tour de France este lider mondial în evenimente de ciclism cu participare în masă, cu evenimente desfășurate în peste 25 de țări și peste 30 de evenimente globale. L’Étape by Tour de France oferă cicliștilor amatori posibilitatea de a concura sau de a experimenta o etapă de Turul Franței chiar la ei acasă. Turul Franței este cel mai recunoscut eveniment sportiv anual din lume și este o marcă premium pentru ciclism.
Despre MPG România
MPG România, fondată în 1997, este lider de piață și creatoare de tendințe privind marketingul sportiv și managementul de evenimente, cu cel mai mare portofoliu de proprietăți sportive pentru amatori din România. Agenția coordonează peste 1.000 de evenimente sportive pe an, în care combină know-how-ul specializat cu o implementare fără rival, ceea ce oferă experiențe care aduc bucurie oamenilor și soluții personalizate pentru mărci locale și globale.