Cine spunea că MPV-urile nu pot fi atrăgătoare pentru că seamănă, mai degrabă, cu niște mini-autobuze? Cu siguranță doar o persoană care nu a văzut încă noua interpretare a designerilor francezi de la PSA Peugeot-Citroen. Conceptul HX1, care va fi dezvăluit publicului la Frankfurt Motor Show 2011 peste doar două săptămâni, mustește de senzualitate și sportivitate. Are o amprentă pe sol mai mare decât un BMW X5 și o înălțime mai mică decât a Seriei 1 a aceluiași producător german. Coeficientul aerodinamic extrem de redus promite atât viteză cât și consum redus, iar grila față, deja cunoscută de la conceptele SR1 și HR1, denotă forță și agresivitate.
„Motion & Emotion”
În interior se remarcă aceeași grijă pentru detalii ca și în exterior. În afara celor două scaune pentru șofer și pasager, o a doua banchetă glisează în funcție de necesități iar spătarul scaunelor din față poate scoate la iveală un al treilea rând de scaune care se inserează la mijloc.
Propulsia este asigurată de sistemul HYbrid4, prezent deja pe 3008 și RXH. Acest sistem include un motor HDi de 2.2 litri care dezvoltă 204 CP și își trimite forța către puntea față, dar și un motor electric de 95 CP care animă roțile din spate. Când aceste două uzine de forță funcționează simultan, vehiculul are abilitățile unui 4×4. Mașina poate parcurge circa 30 km doar cu ajutorul propulsieie electrice în sistem ZEV (Zero Emissions Vehicle).
Culmea este că, deși pare rupt din viitorul foarte îndepărtat, modelul are, conform oficialilor companiei franceze din Sochaux, mari șanse de a deveni vehicul de serie destul de curând.