Levi Strauss lansează ‘vesta-smartphone’, în colaborare cu Google

Celebra companie americană Levi Strauss va lansa în această săptămână o vestă conectată, creată în colaborare cu grupul Google, un gigant în domeniul tehnologiei, care va permite purtătorului să comande obiecte de la distanţă, precum un smartphone, prin intermediul firelor din ţesătura acestui produs vestimentar, informează AFP.

Graţie unei ţesături care este sensibilă la atingere, purtătorul va putea, de exemplu, să respingă un apel telefonic bătând uşor cu un deget pe un nasture plasat pe mânecă, aşa cum se poate vedea într-un spot publicitar difuzat pe internet, al cărui protagonist este un bărbat tânăr care se deplasează cu bicicleta pe străzile din San Francisco. 

"Când vesta detectează gestul vostru, nasturele transmite un semnal wireless către mobilul vostru" chiar prin intermediul ţesăturii, au explicat într-un comunicat de presă reprezentanţii companiei Levi Strauss. 

Această tehnologie, "literalmente cusută în vestă, vă permite să aveţi acces la muzica voastră preferată, la sistemul vostru de navigare online şi la sistemele voastre de comunicare", se afirmă în acelaşi comunicat. 

Vesta permite cicliştilor – o piaţă vizată de acest produs comercializat la preţul de 350 de dolari – "să nu piardă drumul din vedere", au adăugat specialiştii de la Levi's, o marcă emblematică din domeniul industriei vestimentare, care a lansat primul ei model de jeanşi în anul 1873. 

Ea va fi disponibilă, progresiv, începând de miercuri în diverse magazine din Statele Unite şi pe site-ul companiei Levi Strauss. 

În 2015, Google a anunţat că lucrează la fabricarea unor articole vestimentare conectate, un proiect ambiţios, intitulat "Projet Jacquard", după numele unui inventator francez care a realizat un model de război de ţesut devenit celebru. 

Aceste "textile interactive" sunt realizate amestecând fire conductoare cu materialele vestimentare obişnuite în timpul ţesutului – în integralitatea articolului vestimentar sau doar în anumite părţi ale produsului. Firele pot fi vizibile sau invizibile, în funcţie de alegerile de ordin estetic ale designerului. 

Firele conductoare sunt conectate la mici circuite electronice, nu mai mari decât un nasture de vestă, ale căror algoritmi permit diferenţierea între o lovitură cu palma şi o atingere cu degetul, a explicat Google. 

Potrivit cabinetului Gartner, în pofida unui debut dificil, piaţa produselor "wearable" (obiecte conectate care pot fi purtate – ceasuri, căşti, îmbrăcăminte, accesorii) va progresa în 2017 şi va ajunge la o cifră de afaceri de 30,5 miliarde de dolari pe plan mondial. 

AGERPRES