Producatorul sud-corean de terminale mobile, LG Electronics, a reusit sa isi devanseze rivalul Samsung, ocupand locul doi pe piata americana in cel de-al doilea trimestru al anului. Liderul pietei de telefoane mobile din SUA este in acest moment Motorola.
Datele furnizate de catre compania de cercetare de piata din Boston Strategy Analytics au relevat o popularitate a terminalelor dotate cu touchscreen produse de LG, precum Vu si Voyager, in randul consumatorilor de pe piata din SUA. Ambele sunt distribuite prin retaua Verizon Wireless, in competitivitate cu modelul iPhone de la Apple, vandut doar prin AT&T pe piata locala.
In general, piata de profil din SUA a inregistrat o crestere de 5,3% in perioada analizata, pana la 41,9 milioane de terminale mobile, o crestere mai slaba insa decat cea semnalata pe piata din Asia sau Africa. Vanzarile globale au crescut cu 15%, la 297 de milioane de telefoane mobile, conform datelor furnizate de Strategy Analytics.
LG a castigat o cota de piata de 21%, recastigand locul doi in SUA, loc pierdut in urma cu doi ani in favoarea Samsung. Motorola a ajuns la o cota de piata de 25,8%, in timp ce Samsung a inregistrat o scadere a cotei, pana la 18,6%.
Compania canadiana Research in Motion, RIM, ocupa in perioada analizata locul patru pe piata din SUA, detinand pentru prima data mai mult de 10% din piata.
Nokia, liderul mondial care vinde mai mult de 41% dintre terminalele mobile pe intreg globul, se situeaza in America pe locul al 5-lea, dublandu-si cota de piata fata de perioada similara a anului trecut pana la 9,5%.
LG s-a remarcat de asemenea si prin faptul ca a devenit cel mai mare cel mai mare furnizor de telefoane de la Verizon Wireless, care opereaza la nivel national o retea 3G bazata pe tehnologia CDMA.
Cu toate ca datatele arata ca Motorola ar putea pierde pozitia de lider pe piata din SUA in favoarea LG, multi analisti sunt de parere ca acest lucru este aproape imposibil.
Sursa: Financial Times