LG Electronics, companie care activeaza in domeniul aparaturii electronice si al telecomunicatiilor a realizat in trimestrul al patrulea al anului 2006 venituri de 5,886 miliarde de dolari, cu 8,8% mai mici fata de vanzarile din trimestrul precedent (6,339 miliarde de dolari) si cu 11% mai mici fata de cele din 2005, iar profitul operational al companiei a inregistrat pierderi de 46 de milioane de dolari, informeaza un comunicat al companiei.
In 2006, vanzarile LG au atins 24,2 miliarde de dolari la nivel local, cu 3% mai putin decat vanzarile inregistrate in 2005, iar profitul net obtinut a fost de 222 milioane de dolari. LG Electronics a realizat la nivel global o cifra de afaceri de 38,46 de miliarde de dolari, cu 5% mai mare decat cea inregistrata in anul anterior, iar vanzarile totale LG (incluzand si filialele) au crescut cu 4%, la 48,45 miliarde de dolari.
Divizia Mobile Communication a obtinut venituri de 2,5 miliarde de dolari, cu 2,3% mai mari ca in trimestrul al treilea al anului 2006, dar cu 12,3% mai mici fata de anul 2005. LG a comercializat 64,4 milioane de terminale mobile in 2006 si, potrivit comunicatului, performantele companiei LG realizate in America de Nord s-au datorat vanzarilor masive ale terminalelor WCDMA in timp ce Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa au crescut pe segmentul GSM de pe open-market.
Divizia Digital Display a inregistrat o scadere a vanzarilor fata de 2005 de 13,9%, la 1,279 miliarde de dolari, in urma deciziei de reducere a preturilor. In 2006, plasmele si LCD TV-urile LG au obtinut o crestere anuala a vanzarilor de 55% si respectiv 72%.
Divizia Digital Appliances a cunoscut o crestere a vanzarilor de 5,8%, la 1,39 miliarde de dolari. Majorarea profitului operational din 2006 cu 23,4% pana la 66 milioane de dolari s-a datorat cresterii veniturilor din vanzarea categoriilor de produse premium, venituri a caror pondere a crescut de la 57% la 60% din totalul vanzarilor, mentioneaza comunicatul.
Profitul recurent LG (raportul dintre veniturile si cheltuielile non-operationale) a stagnat la 62 milioane de dolari, filialele LG Electronics inregistrand profituri de 107 milioane de dolari in timp ce LG-Nortel a atins un profit de 65 milioane de dolari. Pierderile de 114 milioane de dolari inregistrate de catre divizia LG-Philips LCD au fost considerabil reduse, pana la un nivel de 22 milioane de dolari.
In 2007, LG doreste o crestere sustinuta si imbunatatirea pietei de GSM, urmareste sa creasca cota de piata a display-urilor TV cu ecran plat, si anticipeaza o crestere a vanzarilor la nivel global de 9%, pana la 44,5 miliarde de dolari, si o crestere a vanzarilor la nivel local de 3%, pana la valoarea de 26,7 miliarde de dolari, arata comunicatul LG.
LG Electronics furnizeaza produse din domeniul electronicii, tehnologiei informatiei si comunicatiilor. Compania este alcatuita din 4 mari divizii, Mobile Communications, Digital Appliance, Digital Display si Digital Media, are peste 72.000 de angajati, si 80 de filiale in toata lumea. LG Electronics Romania a fost infiintata in 2004, dar compania s-a aflat pe piata romaneasca din anul 1990, prin intermediul distribuitorilor autorizati.
Sursa: Capital 26 Ianuarie 2007