LG Electronics, companie care activeaza in domeniul aparaturii electronice si al telecomunicatiilor a realizat in trimestrul al patrulea al anului 2006 venituri de 5,886 miliarde de dolari, cu 8,8% mai mici fata de vanzarile din trimestrul precedent (6,339 miliarde de dolari) si cu 11% mai mici fata de cele din 2005, iar profitul operational al companiei a inregistrat pierderi de 46 de milioane de dolari, informeaza un comunicat al companiei. In 2006, vanzarile LG au atins 24,2 miliarde
LG Electronics, companie care activeaza in domeniul aparaturii electronice si al telecomunicatiilor a realizat in trimestrul al patrulea al anului 2006 venituri de 5,886 miliarde de dolari, cu 8,8% mai mici fata de vanzarile din trimestrul precedent (6,339 miliarde de dolari) si cu 11% mai mici fata de cele din 2005, iar profitul operational al companiei a inregistrat pierderi de 46 de milioane de dolari, informeaza un comunicat al companiei.
In 2006, vanzarile LG au atins 24,2 miliarde de dolari la nivel local, cu 3% mai putin decat vanzarile inregistrate in 2005, iar profitul net obtinut a fost de 222 milioane de dolari. LG Electronics a realizat la nivel global o cifra de afaceri de 38,46 de miliarde de dolari, cu 5% mai mare decat cea inregistrata in anul anterior, iar vanzarile totale LG (incluzand si filialele) au crescut cu 4%, la 48,45 miliarde de dolari.
Divizia Mobile Communication a obtinut venituri de 2,5 miliarde de dolari, cu 2,3% mai mari ca in trimestrul al treilea al anului 2006, dar cu 12,3% mai mici fata de anul 2005. LG a comercializat 64,4 milioane de terminale mobile in 2006 si, potrivit comunicatului, performantele companiei LG realizate in America de Nord s-au datorat vanzarilor masive ale terminalelor WCDMA in timp ce Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa au crescut pe segmentul GSM de pe open-market.
Divizia Digital Display a inregistrat o scadere a vanzarilor fata de 2005 de 13,9%, la 1,279 miliarde de dolari, in urma deciziei de reducere a preturilor. In 2006, plasmele si LCD TV-urile LG au obtinut o crestere anuala a vanzarilor de 55% si respectiv 72%.
Divizia Digital Appliances a cunoscut o crestere a vanzarilor de 5,8%, la 1,39 miliarde de dolari. Majorarea profitului operational din 2006 cu 23,4% pana la 66 milioane de dolari s-a datorat cresterii veniturilor din vanzarea categoriilor de produse premium, venituri a caror pondere a crescut de la 57% la 60% din totalul vanzarilor, mentioneaza comunicatul.
Profitul recurent LG (raportul dintre veniturile si cheltuielile non-operationale) a stagnat la 62 milioane de dolari, filialele LG Electronics inregistrand profituri de 107 milioane de dolari in timp ce LG-Nortel a atins un profit de 65 milioane de dolari. Pierderile de 114 milioane de dolari inregistrate de catre divizia LG-Philips LCD au fost considerabil reduse, pana la un nivel de 22 milioane de dolari.
In 2007, LG doreste o crestere sustinuta si imbunatatirea pietei de GSM, urmareste sa creasca cota de piata a display-urilor TV cu ecran plat, si anticipeaza o crestere a vanzarilor la nivel global de 9%, pana la 44,5 miliarde de dolari, si o crestere a vanzarilor la nivel local de 3%, pana la valoarea de 26,7 miliarde de dolari, arata comunicatul LG.
LG Electronics furnizeaza produse din domeniul electronicii, tehnologiei informatiei si comunicatiilor. Compania este alcatuita din 4 mari divizii, Mobile Communications, Digital Appliance, Digital Display si Digital Media, are peste 72.000 de angajati, si 80 de filiale in toata lumea. LG Electronics Romania a fost infiintata in 2004, dar compania s-a aflat pe piata romaneasca din anul 1990, prin intermediul distribuitorilor autorizati.
Sursa: Capital 26 Ianuarie 2007