Grupul sud-coreean LG Electronics, al treilea producător mondial de telefoane mobile, a anunţat, joi, că în acest an se aşteaptă să vândă 24 milioane de smartphone-uri, cu 20% mai puţin faţă de ţinta iniţială, în condiţiile intensificării concurenţei pe piaţa telefoanelor mobile.
De asemenea, LG şi-a revizuit în scădere cu 25% şi estimările privind vânzările totale de telefoane mobile pentru acest an, până la 114 milioane unităţi, faţă de 150 de milioane cât estima anterior.
"În prima jumătate a acestui an, LG a vândut aproximativ 50 de milioane de telefoane mobile, din care aproximativ 10 milioane au fost smartphone-uri", a declarat directorul diviziei de telefoane mobile de la LG, Park Jong-seok, care a refuzat, totuşi, să prognozeze când va reveni această divizie pe profit.
În primul trimestru al acestui an, divizia de telefoane mobile a LG a înregistrat pierderi operaţionale de 100,5 miliarde woni (94 milioane de dolari), contribuind la cel de-al doilea trimestru consecutiv pe pierderi al companiei.
Potrivit firmei de consultanţă Gartner, în primul trimestru al acestui an, cota LG pe piaţa globală de telefonie mobilă a scăzut la 5,6%, de la 7,6% în urmă cu un an. În schimb, potrivit IDC, cota de piaţă a Apple pe segmentul smartphone a crescut la 18,7% în primul trimestru, de la 15,7%, în timp ce cota de piaţă a Samsung s-a dublat la 10,8%, de la 4,3%.
SURSA: Agerpres