Grupul sud-coreean LG Electronics intenţionează să vândă anul acesta 40 de milioane de telefoane mobile inteligente, deoarece compania vrea să-şi extindă prezenţa pe o piaţă dominată de rivala Samsung, transmite AFP.
LG, pe locul cinci în topul producătorilor mondiali de telefoane mobile, a anunţat luni că are ca obiectiv dublarea vânzărilor de telefoane destinate noii generaţii de servicii 4G, numită tehnologia Long-Term Evolution (LTE). Aceasta are o eficienţă spectrală superioară de 3-4 ori mai mare decât UMTS/HSUPA, o creştere superioară a debitului la download până la 100 de Mbps şi capacităţi mai mari la tarife mai mici.
Promovarea agresivă a noilor modele LG, inclusiv Optimus G, a dus la creşterea cu 56% a vânzărilor de telefoane mobile inteligente în trimestrul patru din 2012, până la 8,6 milioane de unităţi.
Rivalul LG din Coreea de Sud, Samsung, a vândut peste 40 de milioane de unităţi din ultimul său model de vârf, Galaxy S III, de la lansarea în luna mai.
Firma de studii de piaţă International Data Corp. (IDC) a anunţat recent că Samsung Electronics Co. a vândut anul trecut peste 400 de milioane de telefoane mobile, devansând grupul finlandez Nokia Corp. şi devenind cel mai mare producător mondial de telefoane mobile. Potrivit IDC, anul trecut, vânzările de telefoane mobile marca Samsung au înregistrat o creştere de 22,7% până la 407 milioane de unităţi, ceea ce-i permite firmei sud-coreene să controleze 23,7% din piaţa globală a telefoanelor mobile. În schimb, vânzările Nokia au scăzut cu 19,5% în ritm anual până la 335,6 milioane de unităţi şi o cotă de piaţă de 19,6%.
Pe locul al treilea se situează grupul american Apple, care a vândut 136,8 milioane de telefoane mobile (8% din piaţa globală), urmat de producătorul chinez ZTE cu 65 de milioane de telefoane mobile vândute anul trecut şi LG Electronics Inc. cu 55,9 milioane de telefoane mobile.
SURSA: Agerpres