Al treilea val al Studiului National de Audienta (SNA) realizat sub egida Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) in perioada 18 martie 2002 - 1 februarie 2003 arata ca doar trei cotidiane nationale au inregistrat cresteri notabile ale audientei fata de cele doua masuratori precedente: Libertatea, Evenimentul Zilei si Ziarul Financiar. Cea mai clara crestere a inregistrat-o Libertatea, cu 10% mai mare fata de cifra din al doilea val (ianuarie - octombrie 2002) si cu 16% fata de audienta din
Al treilea val al Studiului National de Audienta (SNA) realizat sub egida Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) in perioada 18 martie 2002 – 1 februarie 2003 arata ca doar trei cotidiane nationale au inregistrat cresteri notabile ale audientei fata de cele doua masuratori precedente: Libertatea, Evenimentul Zilei si Ziarul Financiar. Cea mai clara crestere a inregistrat-o Libertatea, cu 10% mai mare fata de cifra din al doilea val (ianuarie – octombrie 2002) si cu 16% fata de audienta din primul val (octombrie – iulie 2002). Numarul mediu de cititori pe editie ai cotidianului Evenimentul Zilei a crescut cu 3% fata de cei inregistrati in al doilea val de masuratori. Ziarul Financiar a cunoscut o crestere de 3%, respectiv 19%. Cifrele SNA arata ca Libertatea si-a consolidat pozitia de lider al audientei pe piata ziarelor nationale, atacand pragul de un milion de cititori pe editie. Pragul a fost depasit insa de suplimentul Libertatea de weekend, care a inregistrat o medie de 1.027.000 de cititori pe editie. In restul pietei, lectura a stagnat sau, in unele cazuri, a cunoscut o tendinta de scadere. In aceasta categorie se plaseaza Romania libera, a carei audienta a ajuns la o medie de 348 de mii de cititori pe editie, cu 10% mai mica decat cea din al doilea val si cu 15% mai mica fata de audienta din prima masuratoare. O pierdere de audienta au avut-o in perioada analizata Jurnalul National si Ziua.
Conform aceluiasi studiu, 26% din cititorii Libertatii au varste cuprinse intre 25 si 34 de ani, iar 23% au varste intre 14 si 24 de ani. Cel mai mare procentaj de cititori ai Evenimentului Zilei, 25%, se afla in categoria 25-34 de ani. Bune procente au Evenimentul Zilei si Adevarul in categoria de cititori 35 – 44 de ani, 22% si respectiv 21%. Aproape 30% din cititorii ziarului Adevarul au varste intre 45 si 54 de ani. Este ziarul cu cei mai in varsta cititori din cele trei titluri analizate. In schimb, 39% din cititorii Adevarului au functii de conducere si calificari inalte, in timp ce Evenimentul Zilei are un procentaj de 29%, iar Libertatea, 25%.
Cele doua ziare de sport, Pro Sport si Gazeta Sporturilor, ocupa pozitii de invidiat in topul audientei generale a ziarelor nationale. Pro Sport are insa un public mai tanar decat concurentul sau. Astfel, 26,5% din cititorii sai au varste cuprinse intre 14 si 24 de ani, in timp ce Gazeta Sporturilor are 21,3%. De asemenea, in segmentul 25-34 de ani, Pro Sport detine un procentaj de 25,6%, iar Gazeta Sporturilor, de 23,7%. Gazeta are un public mai in varsta: 33,9% din cititorii ziarului au varste cuprinse intre 45 si 64 de ani, in timp ce Pro Sport are 27,6%.
Pe piata publicatiilor cu profil economic, membre BRAT, Capital inregistreaza o medie de 257 de mii de cititori pe editie. Majoritatea cititorilor, 35%, au varste cuprinse intre 25 si 34 de ani. Cititorii cu varste cuprinse intre 35 si 44 de ani sunt in proportie de 20,3%, iar 57,1% din cititori detin functii de conducere si au calificare inalta.