Pretul de luni al celui mai citit cotidian autohton, care costa 0,14 euro, este de aproape cinci ori mai mic decat pretul mediu la nivel european, potrivit institutului GfK. O editie de luni ieftina a celui mai citit cotidian poate fi cumparata, de asemenea, in Albania (0,14 euro), Rusia (0,20 euro) si Turcia (0,22 euro).

Ziarul cel mai ieftin poate fi cumparat cu precadere in tarile Europei de Est. Daca tinem cont de faptul ca in aceasta regiune gasim cele mai scazute venituri, acest fenomen este logic. Lucrurile se schimba pe masura ce inaintam spre centrul si vestul Europei.

Un cotidian obisnuit poate fi cumparat in unele tari din vestul Europei la 1,1 euro , ceea ce este de trei ori mai mult decat am plati intr-o tara a Europei de Est. Cel mai scump cotidian (1,60 euro) se dovedeste a fi vandut in Irlanda. Locuitorii acestei tari platesc pentru cotidianul “The Irish Independent” aproape de doua ori si jumatate mai mult decat pretul mediu si de unsprezece ori mai mult decat cititorii din Romania pentru cotidianul preferat. Preturi mari pentru editia de luni au fost monitorizate si in Germania (1,50 euro) si Norvegia (1,24 euro).

In fiecare dintre tarile participante Euro Indicele Cotidianelor a monitorizat pretul celui mai citit ziar din tara respectiva, netinand cont de tipul ziarului respectiv.

Proiectul intitulat “Proiectul Euro Scan” se desfasura o data la 2 luni in tarile europene unde GfK are sucursale si are drept scop aflarea modului in care fiecare produs sau serviciu selectat difera in ceea ce priveste pretul in centrele capitalelor europene, sau din tarile participante. Al treilea val al proiectului s-a desfasurat intre 27 ianuarie si 3 februarie 2006 in tarile participante la proiect. Unitatea de masura a fost pretul unei editii de luni a celui mai citit cotidian in tara respectiva.

Institutul de cercetare de piata GfK Romania, cu o cifra de afaceri in 2004 de 1,62 milioane euro, face parte din grupul GfK care este numarul 5 in lume, ajungand la o cifra de afaceri in 2004 de 671,7 milioane euro. Grupul GfK are mai mult de 130 de reprezentante, birouri si participari active in 63 de tari si peste 7.600 de angajati.

Sursa: GfK, 24 februarie 2006