Potrivit ultimului Studiu National de Audienta, cotidianul Libertatea a atins 1,074 milioane de cititori, inregistrand cea mai mare crestere de audienta dintre ziarele nationale. Libertatea conduce detasat si in topul tirajului vandut, cu peste 300 de mii de exemplare pe editie.
Ultimul val de masuratori ale audientei presei scrise (31 ian. 2005 – 22 ian. 2006) arata ca ziarul Libertatea este de departe cel mai citit cotidian national, inregistrand o medie de 1,071 milioane de cititori pe editie. Fata de precedentul sondaj (25 oct. 2004 – 16 oct. 2005), Libertatea a castigat 28,4 mii de cititori, fiind singurul cotidian care a inregistrat o crestere substantiala a audientei. si in vanzari, Libertatea este lider de piata, ajungand, in luna aprilie 2006, la o medie record de peste 300.000 de exemplare vandute, cu mult peste titlurile concurente, care au vanzari sub 100 de mii. De asemenea, ziarul Libertatea de Duminica a atins 879,1 mii de cititori, cu 12,6 de mii mai mult decat audienta din sondajul trecut. Potrivit aceluiasi Studiu National de Audienta (SNA), furnizat de BRAT, Suplimentul Libertatea – week-end are 975,7 mii de cititori, cu 17,5 mii mai mult decat in sondajul precedent. Vanzarile Libertatea – week-end s-au apropiat, in luna aprilie, de 480 de mii de exemplare.
Jurnalul National, al doilea cotidian de pe piata, a inregistrat 821,5 mii de cititori, pierzand fata de audienta trecuta aproximativ 19 mii de cititori. O pierdere grea a suferit cotidianul 7 plus, nu mai putin de 50 de mii de cititori. Audienta sa a coborat la 100 de mii de cititori. Evenimentul zilei se afla pe locul trei in topul audientei, cu 618,4 de mii de cititori pe editie. O situatie delicata pare sa traverseze Adevarul care, dupa plecarea echipei conduse de CT Popescu si relansarea ziarului, a suferit o pierdere de 18,7 mii de cititori, ajungand la o audienta de 342,6 de mii de cititori. Cotidianul Ziua inregistreaza pierderi mici de la un val la altul de masuratori, semn ca formula actuala nu mai atrage cititori si ca ceva trebuie schimbat. Ziua a ajuns la 170,4 mii cititori, cu 5.000 mai putin decat in sondajul trecut. Cresteri minore de cititori au inregistrat Romania Libera (6.300), Ziarul Financiar (2.700) si Curierul National (2.900). De semnalat prezenta onorabila in SNA a cotidianului Ziarul, a carui audienta este mai mare decat a “batranilor” Curierul National si Ziua.
“Eternul derby” dintre Pro Sport si Gazeta Sporturilor continua sa arda orgoliile editorilor. Audienta Gazeta Sporturilor a saltat cu 14 mii de cititori, ajungand la 614,7 mii. Pro Sport a pierdut putin, 5.200 de cititori. In ceea ce priveste audienta de duminica, Pro Sport se poate lauda cu faptul ca a castigat 17,1 mii de cititori, ajungand la 570,1 de mii, in timp ce editia Gazetei Sporturilor a pierdut 10,5 mii de cititori. Revansa Pro Sport se afla in numarul de exemplare vandute. La sfarsitul anului 2005, Pro Sport inregistra un record de vanzari: 91.822 exemplare in noiembrie si 71.316 exemplare in decembrie. Cresterea vanzarilor Pro Sport s-a mentinut si in cursul primelor patru luni ale acestui an.
Capital, lider In presa economica
Cu 327,3 de mii de cititori pe editie inregistrati in ultimul Sondaj National de Audienta, audienta revistei Capital a ramas constanta. Capital continua sa ramana cea mai citita publicatie financiar-economica. Publicatia Banii Nostri a pierdut 2.600 de cititori, ajungand la 62,9 de mii. Demn de remarcat este intrarea in sondajele de audienta a publicatiei Business Magazin, cu 69,7 mii de cititori.
In luna martie a.c., Capital a atins vanzari de 45.725 de exemplare. Cresterea se datoreaza aparitiei suplimentului TOP 100 femei de succes.