Românii redescoperă bucuria cititului. Libris: Interes tot mai mare şi pentru cărțile în limba engleză

Libris

SURSA FOTO: Libris

Se vând tot mai multe cărţi în România. Iar asta se simte direct în rezultatele financiare ale jucătorilor din domeniu. Spre exemplu, Libris, una dintre cele mai importante librării online din ţara noastră, a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 80 milioane lei, în creștere cu 20% față de 2022.

„Cărţile pentru copii” şi cele de Beletristică domină topul vânzărilor

Potrivit Libris, o afacere 100% românească, această dinamică pozitivă a fost susținută și de creșterea interesului cititorilor pentru cărțile în limba engleză (+30%).

Oferta librăriei online a fost diversificată şi a ajuns la peste 780.000 volume. În plus, s-au intensificat eforturilor companiei de a îmbunătăți permanent experiența de navigare pe site.

Anul trecut, Libris.ro a vândut peste 2,5 milioane de produse, cu o medie a comenzii înregistrate la nivel național de 125 lei.

Topul categoriilor este dominat de „Cărţile pentru copii”, la nivelul tuturor județelor, urmate de Beletristică. Interesul pentru cărți în limba engleză se menține crescut și a înregistrat în 2023 o creștere cu 30%.

Afacerile Libris au crescut cu 20% într-un context socio-economic care nu încurajează consumul de carte. Astfel, cifra de afaceri a Libris a depășit anul trecut 80 milioane de lei.

Printre motivele pentru această creştere, compania menţionează investițiile făcute în ultimii ani:

  • în depozitul de carte de la Brașov, cu o suprafață totală de 5.000 de metri pătrați, care asigură un stoc permanent de 1 milion de volume;
  • bugetele de investiții alocate de Libris în experiența cititorilor – de la livrare mai rapidă și un stoc mai extins, până la recomandări personalizate susținute de AI sau interacțiuni culturale în cadrul evenimentelor online sau offline.

„Livrarea rapidă, ambalarea personalizată și fără plastic, alături de recomandările pe care le facem în funcție de preferințele de lectură ale cititorilor noștri sunt acțiuni prioritare pentru noi, al căror efect îl vedem în recurența și fidelitatea crescută a clienților.

De asemenea, suntem parteneri ai părinților și cadrelor didactice care pun preț pe lectură și desfășurăm în permanență acțiuni care să-i aducă pe micii cititori mai aproape de lectură”, afirmă Laura Țeposu, CEO Libris.

Laura Țeposu, CEO Libris / SURSA FOTO: Libris

Funcționalitatea „Răsfoiește” e folosită de 70% din cei care cumpără o carte

Investițiile în tehnologie permit Libris să ofere vizitatorilor recomandări personalizate de lectură și un motor de căutare dezvoltat special pentru carte.

De asemenea, funcționalitatea „Răsfoiește”, disponibilă pentru mai mult de 90% dintre titlurile în limba română de pe Libris.ro, permite vizitatorilor să citească și câteva pagini din fiecare volum, exact cum ar face într-o librărie fizică.

Această opțiune este utilizată de 70% dintre vizitatori înainte de a pune o carte în coșul de cumpărături.

SURSA FOTO: Libris

Toate aceste funcționalități susțin experiența de achiziție și ușurința descoperirii volumelor preferate de cititor, precum și nevoia de a se bucura de cărțile alese într-un timp foarte scurt. Astfel, clienții revin periodic pe site în căutarea unor noi titluri, iar 55 % din comenzile plasate sunt de la clienți recurenți.

„Punem preț pe conexiunea cu cititorii, ne dorim să le oferim, alături de cărți, o experiență completă de descoperire prin lectură, a lor, a lumii în care trăiesc, a ceea ce simt și gândesc.

Prin toate acțiunile pe care le întreprindem, ne dorim să ducem lectura mai aproape de cititori, în activitățile lor zilnice, astfel încât să devină o rutină sănătoasă pentru intelect. Cartea este o alternativă extraordinară de a petrece timpul cu sens și, totodată, într-un mod relaxant.

Și mă refer aici la timpul liber, la timpul pentru cunoaștere, pentru autodezvoltare, pentru interogări interioare și legate de mediul social, familial, de muncă”, a adăugat Laura Țeposu.