Licitaţia pentru brandul de ţară a fost anulată

Licitaţia pentru brandul de ţară a fost anulată marţi seară, din cauza unor „abateri legislative”, potrivit informaţiilor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Contractul avea o valoare anunţată de Ministerul Turismului de aproape două milioane de euro fără TVA, sumă alocată pentru crearea unei strategii de brand. Elena Udrea, ministrul Turismului, a anunţat că alţi 75  de milioane de euro vor fi alocaţi pentru promovarea României ca brand tur

Licitaţia pentru brandul de ţară a fost anulată marţi seară, din cauza unor „abateri legislative”, potrivit informaţiilor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Contractul avea o valoare anunţată de Ministerul Turismului de aproape două milioane de euro fără TVA, sumă alocată pentru crearea unei strategii de brand. Elena Udrea, ministrul Turismului, a anunţat că alţi 75  de milioane de euro vor fi alocaţi pentru promovarea României ca brand turistic, banii urmând să fie contractaţi din fonduri Europene.

„Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului” este motivaţia anulării licitaţiei, potrivit SEAP.  Una din condiţiile pe care participanţii la licitaţie trebuia să o împlinească era ca media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani să fie cel puţin egală cu suma maximă alocată proiectului, respectiv circa două milioane de euro. 

O altă condiţie obligatorie era ca firmele interesate să fi avut un proiect similar a cărui valoare să fi fost de peste 30% din valoarea creării brandului turistic al României. Practic, printr-o astfel de prevedere erau excluse de la licitaţie firmele autohtone, acestea neputând participa decât în consorţiu cu firme mai mari. Termenul limită pentru depunerea ofertelor era 14 aprilie, ora 14,00.

UPDATE
Problemele caietului de sarcini, sesizate de International Advertising Association

Ministerul Turismului a decis anularea procedurii privind atribuirea contractului de achiziţie publică a brandului de turism al României, „pentru a maximiza şansele ca viitorul brand turistic naţional să îndeplinească toţi parametrii tehnici”, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Turismului.

Decizia a fost luată ca urmare a sesizării International Advertising Association (IAA), unul dintre consultanţii care au contribuit la redactarea caietului de sarcini.

IAA a constatat, în urma cererilor de clarificare venite din partea agenţiilor interesate de licitaţie, că anumite prevederi din documentaţia de atribuire ar fi putut conduce la „imposibilitatea încheierii contractului”. Una dintre prevederi este cea referitoare la termenul de finalizare a proiectului, considerat prea scurt de agenţiile care şi-au manifestat intenţia de a participa la licitaţie, având în vedere metodologia necesară studiului.

Anularea procedurii de achiziţie publică s-a făcut în conformitate cu OG nr. 34/2006, care prevede la art. 209: „Autoritatea publică are dreptul de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publică, dacă ia această decizie, de regulă, înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de atribuire şi, oricum, înainte de data încheierii contractului, numai în următoarele cazuri:

(…)

d) abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului.”

Ministerul Turismului se încadrează în prevederile de mai sus, întrucât, până la această dată, nu a fost depusă nicio ofertă.

Ministerul Turismului va relua procedura de achiziţie publică a brandului turistic naţional în cel mai scurt timp, cel mai probabil marţi, 14 aprilie, după validarea de către ANRMAP a modificărilor operate.