Licitația pentru lotul 2 al Autostrăzii Unirii A8, prelungită

Lucrări Autostrada A8. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor privind proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș-Pipirig, parte a secțiunii montane a Autostrăzii Unirii A8.

Noul termen limită a fost stabilit pentru 5 martie 2025, ca urmare a problemelor tehnice înregistrate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

CNIR a precizat că aceste disfuncționalități au încetinit procesul de clarificare a solicitărilor transmise de constructorii interesați, ceea ce a impus amânarea termenului inițial stabilit.

autostrada
SURSA FOTO: Dreamstime

Lucrări Autostrada A8. Lotul are o valoare estimată 6,9 miliarde lei

Lotul 2B Grințieș-Pipirig are o lungime de 31,5 kilometri, o valoare estimată de 6,9 miliarde lei (fără TVA) și un termen de finalizare de 54 de luni.

Această perioadă include 14 luni destinate proiectării și 40 de luni pentru execuția lucrărilor.

Complexitatea proiectului este una ridicată, implicând lucrări ample de infrastructură, precum tuneluri, viaducte, poduri și pasaje.

Aproximativ 20 de kilometri din traseu sunt ocupați de aceste structuri, ceea ce reprezintă aproape 70% din lungimea totală a lotului.

Ce conține proiectul Lotului 2B Grințieș-Pipirig?

Lucrări Autostrada A8. Printre elementele esențiale ale acestui tronson se numără 16 tuneluri, cel mai lung având 940 de metri, precum și 60 de poduri și viaducte.

Două dintre acestea depășesc 1.000 de metri lungime, cel mai lung fiind podul peste râul Bistrița și DN 15, care ajunge la 1.275 metri.

Lotul 2B traversează județul Neamț și include un nod rutier la Tulgheș (UAT Grințieș), care va asigura conexiunea cu lotul 2A, precum și o descărcare provizorie la est, legătură cu lotul 2C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin), menită să asigure funcționalitatea independentă a segmentului.

Șase oferte depuse pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 2A al Autostrăzii Unirii (A8)

Lucrări Autostrada A8. Compania Națională de Investiții Rutiere a primit șase oferte pentru contractul de supervizare a lucrărilor de proiectare și execuție pe lotul 2A al Autostrăzii Unirii (A8). Această etapă reprezintă un pas important în derularea unuia dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură rutieră din România.

Lista ofertanților:

  1. Viadif Consult (Ofertant unic)
  2. Civil Engineering Institute „Macedonia” Skopje (Ofertant unic)
  3. TPF Inginerie SRL (Ofertant unic)
  4. IRD Engineering (Ofertant unic)
  5. MGGP (Lider) – Konsent – MGGP Engineering SRL (Asociere)
  6. INTECSA -INARSA, S.A.U. (Lider) – Electroproiect (Asociere)

Lotul 2A, care se întinde pe 37,9 km între Ditrău și Grințieș, traversează județele Harghita și Neamț și este considerat unul dintre cele mai dificile tronsoane ale autostrăzii. Proiectul include 19 tuneluri, 63 de poduri și viaducte, iar lungimea totală a structurilor complexe ajunge la 21 km, ceea ce reprezintă 57% din lungimea întregului segment.

În cadrul licitației de aproximativ 6,4 miliarde lei pentru proiectarea și execuția acestui tronson, Compania Națională de Investiții Rutiere a primit oferta Asocierii SA&PE (Lider, România) – Tehnostrade SRL – Euro Asfalt D.O.O – Spedition UMB. Aceasta se află în prezent în etapa de evaluare.

Detalii despre contractul de supervizare

Contractul pentru supervizarea lucrărilor are o valoare estimată între 64 și 75 milioane lei (fără TVA) și este finanțat prin fonduri europene din Programul Transport 2021-2027. Durata contractului este de 118 luni, structurate astfel:

  • 14 luni pentru proiectare;
  • 40 de luni pentru execuția lucrărilor;
  • 60 de luni pentru perioada de garanție.

Lucrări Autostrada A8. Rolul supervizorului

Firma selectată va avea responsabilități esențiale în cadrul proiectului, inclusiv:

  • Managementul general al proiectului și consultanță pentru beneficiar;
  • Monitorizarea procesului de obținere a avizelor și autorizațiilor necesare;
  • Supravegherea implementării proiectului la standarde ridicate, asigurând respectarea normelor tehnice și legislative;
  • Evaluarea și aprobarea lucrărilor, materialelor și echipamentelor utilizate;
  • Supravegherea lucrărilor în perioada de garanție pentru a se asigura că orice defecte sunt remediate corespunzător.