Vești bune pentru români. Un nou pas major a fost făcut pentru Autostrada Transilvania. După mai bine de un an de zile de evaluări, șase ofertanți au fost selectați în etapa finală la licitația de circa 800 de milioane de euro pentru cei 41 de kilometri din autostrada Transilvania dintre Poarta Sălajului și Nușfalău.
CNAIR vine cu vești bune pentru români. Un nou pas important în construcția autostrăzii Transilvania a fost realizat.
Potrivit sursei citate, șase firme și asocieri de constructori din Turcia, Italia, Austria sau Spania, au fost selectați de Compania de Autostrăzi în etapa finală la licitația de circa 800 de milioane de euro pentru circa 41 de km din autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului și Nușfalău.
Sursa citată precizează că procedura a fost începută încă din anul 2020, însă de abia acum acum CNAIR a reușit să facă selecția finală.
„Luni, 30.05.2022, CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor”, anunță CNAIR.
Cine sunt constructorii selectați de CNAIR?
Menționăm faptul că licitația lansată în 2020 prevede o procedură cu o valoare estimată la circa 800 de milioane de euro. Este vorba despre un tronson de autostradă destul de dificil, cu 65 de lucrări de artă care însumează 13 km – poduri, pasaje și viaducte, precum și tunelul de aproape 3 kilometri lungime pe sub dealul Meseș.
În ceea ce privește firmele alese, începând cu data de 20 februarie 2021 se cunoșteau 12 asocieri de firme înscrise în prima etapă. Pe de altă parte, în prezent, pentru Autostrada Transilvania și tunelul Meseș – Cine sunt constructorii rămași în cursă sunt:
1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
2. ASOCIEREA STRABAG SRL – ACCIONA CONSTRUCCION SA (Austria – Spania)
3. IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A. (Italia)
4. ASTALDI SPA (Italia)
5. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
6. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
În ce stadiu se află Autostrada Transilvania?
Menționăm faptul că odată ce toate detaliile vor fi puse la punct, valoarea contractului care se ridică la circa 800 milioane de euro are o durată de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări.
În ceea ce privește lungimea tronsonului de autostradă, este vorba despre 41 de kilometri. Totodată, pe tronson urmează să fie proiectate și construite 65 viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 km.
Potrivit CNAIR, Tunelul Meseș, cu două galerii, va avea o lungime de 2.89 km și 2 benzi de circulație pe sens, tunelul fiind cel mai lung tunel de autostradă din România în momentul în care va fi finalizat.
Între timp, de la Nădășelu (la nord-vest de Cluj-Napoca) și până la Poarta Sălajului, pe circa 42 de km, lucrările continuă și sunt realizat de firma românească UMB.
Pe de altă parte, de la Nușfalău la Suplacu de Barcău au fost contractate lucrările pe cei circa 13,5 km cu firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET S.A, scrie Hot News.
În ceea ce privește situația de la Suplacu de Barcău și Chiribiș, până la momentul actual aici nu exist un constructor stabilit.