Proiectarea celor patru tronsoane urmează să dureze 12 luni, iar execuţia 24 luni. Termenul limită de depunere a ofertelor va fi de circa trei luni, conform CNAIR. Primul tronson al drumului expres Craiova – Piteşti va avea o lungime de 17 km şi ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova şi limita judeţului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robâneşti.
Cel de al doilea tronson, format din două Loturi, va avea o lungime de 39,85 de km şi urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş şi va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare. Tronsonul trei, cu o lungime de 31,75 km, va fi construit între km 57+550 şi km 89+300, va fi cuprins între intersecţia cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina şi limita dintre judeţele Olt şi Argeş, şi va tranzita teritoriile localităţilor Valea Mare, Priseaca, Scorniceşti, Optaţi, Tatuleşti, Coloneşti, în timp ce ultimul tronson are o lungime de 31,81, va fi construit între limita administrativă dintre judeţele Olt şi Argeş şi intersecţia cu autostrada 1 Bucureşti – Piteşti şi va tranzita teritoriile localităţilor Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni şi Oarja.
Pe cei 121,115 km ai drumului expres Craiova – Piteşti se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră. Acest drum va avea 4 benzi de circulaţie (2 benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi. Principalul element care va face diferenţa între drumul expres Craiova-Piteşti şi o autostradă este bandă de urgenţă de 1,5 metri.
Obiectivul a putut fi atins prin decizia de a promova proiectul în baza documentaţiei tehnice existente, care a îndeplinit exigenţele necesare demarării procedurii de licitaţie. Ca atare, proiectul va putea beneficia de finanţare nerambursabilă în acest exerciţiu financiar (POIM 2014-2020). Soluţia actuală va scurta perioada de realizare a investiţiei cu circa 3-4 ani. Acest drum expres va contribui la dezvoltarea economică a zonei de Sud-Vest a României şi va asigura corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV şi IX Pan Europene, aflate în diferite stadii de implementare.