Un adevărat spectacol pentru pasionaţii şi cunoscătorii de artă se va desfăşura joi, 17 octombrie, cu ocazia unei licitaţii organizate de Casa Goldart. “Cei prezenţi sunt invitați să aleagă, pe de-o parte, dintre manuscrise rare, ediții princeps, cărți purtând autografe faimoase, reviste și monografii alese, și, pe de altă parte, dintr-o selecţie de grafică rafinată, artă contemporană, sculptură și pictură aparținând unor artiști români consacrați. “, anunţă organizatorii. Capodoperele scoase la vânzare pot fi văzute AICI.
Vedetele incontestabile ale licitaţiei sunt lucrările a trei pictori români de geniu. Se deschid către pasionaţi Nicolae Tonitza cu lucrarea sa „Nud”, Nicolae Dărăscu cu “ Amiază la Balcic” şi Ion Pacea cu “ Natură statică cu sticle şi lămâi”. Mai jos, puteţi găsi scurte descrieri precum şi preţul estimativ al celor mai importante lucrări scoase la licitaţi, aşa cum au fost ele prezentate de organizatori.
Nicolae Tonitza
“NUD”
Preț estimativ: 42.000 – 50.000 euro
“Motiv privilegiat în opera lui Tonitza, asupra căruia a revenit de nenumărate ori, nudul feminin l-a cucerit prin afectivitatea temei, prin senzualitatea sa intrinsecă și, nu mai puțin, prin varietatea valențelor artistice oferite. Regăsim și în nudul  din această licitație aceeași plăcere pentru fluiditatea liniei, gustul pentru construcția volumelor și rigoarea cromatică. Spre deosebire de alte creații asemănătoare, în care forma personajului se decupează fragil pe un fundal decorativ, căpătând la rândul său valențe ornamentale, în cazul de față nudul respiră o voluptate aparte, impregnată de consistență plastică. Atmosfera creată de griurile vibrate din fundal, elimină orice tentă artificială, iar frumosul natural este pus în valoare prin frumosul artistic.”
Nicolae Dărăscu
“Amiază la Balcic”
Preț estimativ: 20.000 – 26.000 euro

Atmosfera peisajelor dobrogene, cuprinsă într-o lumină aparte care învăluie volumele și nuanțează umbrele, l-a fermecat pe Dărăscu încă de timpuriu. În „Amiază la Balcic”, aidoma altor lucrări inspirate de Dobrogea, pictorul evită pitorescul mărunt, exotismul factic, pentru a sonda noblețea spațiului, ritmurile volumelor și armonia culorilor. Vibrația luminoasă capătă o surprinzătoare materialitate, ritmurile cromatice largi, mai ales, conferă luminii o incontestabilă consistență. Impresia de monumentalitate este sporită de ariditatea peisajului și de rigurozitatea construcțiilor.”